Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Matvanor

Post by Fantasio »

Hur ser dina matvanor ut? Hur ofta äter du? Vad äter du? Måndag till fredag köper jag en matlåda och om helgerna ofta en ost- och skinkbaguette och lite mikrade köttbullar. Snabbmat har jag kraftigt dragit ned på, senast gången var i söndags då jag köpte en macka på Subway. Ofta känner jag mig hungrig, jag tror jag äter för lite.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35500
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Matvanor

Post by memphis »

Jag försöker att inte äta för mycket. Äter frukost vid 12 och middag vid 15-16. Sen äter jag ett par skålar yoghurt och kanske en macka på kvällen. Min vikt är för hög, men den är åtminstone stabil. Väger 80,5 kilo.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag har sedan jag fick Metformin börjat dagen med några klunkar fil och några flingor i handen. Lagar mat gör jag tyvärr aldrig. Jag får ofta hungerfantasier om främst kvällarna.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Matvanor

Post by Klankedinken »

Jag äter ungefär var tredje timma och sen ett extra kvällsmål på kvällen för latudan
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Det låter jättebra, Klankedinken! Hur ofta äter du varm mat?
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Matvanor

Post by Klankedinken »

Fantasio wrote: 16 Oct 2021, 15:26 Det låter jättebra, Klankedinken! Hur ofta äter du varm mat?
Varje gång förutom när jag äter kvällsmat... frukost äter jag också föresten.. Menar du lagad?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Ja, lagad mat. Det är lyxigt med två måltider som inlagd. Tydligen har vården kommit fram till att det behövs. Själv äter jag oftast en gång om dagen, i alla fall något rejält.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Matvanor

Post by Klankedinken »

Fantasio wrote: 16 Oct 2021, 15:31 Ja, lagad mat. Det är lyxigt med två måltider som inlagd. Tydligen har vården kommit fram till att det behövs. Själv äter jag oftast en gång om dagen, i alla fall något rejält.
Menar du mat jag lagat själv?
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Matvanor

Post by Krokus »

Oftast äter jag fyra gånger per dag, ibland fem. Två utav måltiderna är lagade (lunch och middag). Frukosten består av filmjölk med russin, havregryn och müsli. Mellanmålen brukar bli frukt, kvarg eller proteinpudding.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35969
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Matvanor

Post by Geta »

Jag tror att psykiatrin serverar så mycket mat och så ofta för att lugna patienterna.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Som vanligt sitter jag hungrig. Drömmer om morgondagen då jag och en kompis ska svulla. Jag har bara ätit en baguette o kanske nio köttbullar idag.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Matvanor

Post by Klankedinken »

På psyket serverar man mat enligt rekommendationerna! Du ska ha visst mycket mat i dig varje mat!

Frukost

Lunch

Mellanmål

Middag

Kvällsmat

Fixar du inte det behöver du hjälp!
Post Reply