Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Grillad fläskfilé med champinjonsås eller grillad kycklingfilé med champinjonsås säljs imorgon. Nu måste jag banne mig komma iväg till Hemköp. Idag hittade jag lasagne på ICA och la den i krogen. Gott, men ej så mycket mat.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22954
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Blir indiskt idag igen, tror jag.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag har inte fått kläm på vad indisk mat egentligen är, vad köket kan erbjuda. Inte mer än naan då.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Helstekt långhare med örtsås och honungsgrillad laxfilé med kall sås står på menyn idag. Hoppas, hoppas jag orkar upp i tid för inköp.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22954
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 26 Aug 2022, 00:50 Helstekt långhare med örtsås och honungsgrillad laxfilé med kall sås står på menyn idag. Hoppas, hoppas jag orkar upp i tid för inköp.
Vem tillagar detta?
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

En av tre Hemköpbutiker i staden.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36693
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Matvanor

Post by Geta »

Vad är långhare?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

En köttdetalj. Vet ej mer än så.

Jag blir så trött på mig själv. hade klockan på ringning mellan halv elva och elva, men bara stängde av den och sov vidare. Därfär fick jag köpa mat på ICA.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Tänk när mamma levde och var i sin krafts dagar... Hon gjorde pizza helt från grunden. Men jag var matvägrare, så jag åt inte av den. Tyckte mest om köttbullar, hårdstekt falukorv och spaghetti med köttfärssås. Jag var pipplig med maten som vi säger här.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Pannbiff med lök och gräddsås och stekt falukorv med stuvad blomkål och potatis serveras imorgon. Nu jäklar måste jag banne mig upp imorgon. Det är ju kalasbra mat och fjorton kronor billigare än ICA:s kylda rätter.
Snuttan
Germaniummedlem
Posts: 3140
Joined: 25 Sep 2021, 15:34

Re: Matvanor

Post by Snuttan »

Fantasio wrote: 18 Aug 2022, 17:14 Grillad fläskfilé med champinjonsås eller grillad kycklingfilé med champinjonsås säljs imorgon. Nu måste jag banne mig komma iväg till Hemköp. Idag hittade jag lasagne på ICA och la den i krogen. Gott, men ej så mycket mat.
Korgen menar du väl?. Heheheh...
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Imorgon blir det ingen varm lunch från Hemköp, då jag ska vara på mottagningen klockan tio och går därifrån till mötesplatsen. Det blir en sådan omväg att gå till Hemköp från Spiranmottagningen. Kanske nöjer jag mig med en frysrätt. Jag hittade tortellini på kartong på ICA, men den verkar vara borta lika fort som den kom.

Just det, Snuttan: korgen...
Post Reply