Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

imorgon har jag injektion och ska träffa en kompis runt halv tolv. Därför blir det nog ingen mat handlad, inte varmhållen i alla fall. Annars erbjuds grillad kycklinginnerfilé med rosépepparsås och potatisbullar med stekt fläsk. Potatisbullar tycker jag inte om. Idag var första onsdagen boendestödet inte kom på morgonen. Visst inte när de skulle komma och det dröjde till ca halv två. Maten var slut i affären, så jag köpte mig två kycklingklubbor.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Grillad laxfilé med kall sås eller slottsstek med potatis står på menyn imorgon. Ska jag ta båda rätterna? Får lov att sätta mig och vila på alla mina ställen främst på vägen hem. Eller ska jag handla något enkelt att svänga ihop på egen hand? Nej, skulle inte tro det.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag köpte slottssteken idag. Den var god. Köpte även en burk soppa och en frysrätt. Min syster ska komma förbi med mat till mig imorgon. Jag måste ge henne något i gengäld.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Min syster var förbi med mat. Snarlik den jag åt igår. Nu behöver jag inte gå ut på flera dagar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Idag blev det panerad fisk med potatismos. En kyld rätt som smakade förträffligt. Nu har jag två kylda rätter kvar, plus tre fryskartonger och en burk soppa. Bröd har jag till soppan också. Ett stort tack till min syster som handlade åt mig. Men börjar få slut på läsk, så kanske jag vågar mig ut imorgon.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Igår åt jag två lådor, blev väldigt hungrig på kvällen. Idag blev det köttbullar med kulpotatis, gott. Tror jag har tre frysrätter och en burk gulaschsoppa hemma. Klarar mig på maten fram till på fredag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Kycklinggryta med paprikasås och ris eller kalops står på menyn imorgon. Idag var det inte vad det skulle vara, en fiskrätt. Fick en rätt bestående av bacon och kokt potatis. Men en var god.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Imorgon erbjuds fläskfilé med champinjonsås och ris eller panerad fisk med kall sås. Jag går till mataffären även om jag så ska behöva krypa dit.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Imorgon säljs fläskfilé med champinjonsås och ris och panerad fisk med kall sås. Behövde inte handla mat idag, då min syster gjorde det.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

idag handlae jag en låda med fläskfilé med champinjonsås och ris. Detta trots att jag hade en låda hemma redan. Då har jag mat till och med imorgon vad gäller kylda och varma rätter. Köpte även en burk ärtsoppa idag igen.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36925
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Matvanor

Post by Geta »

Det är klart att du ska köpa flera matlådor de dagar som ryggen fungerar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Så är det, Geta. Ryggen bråkade inte så mycket med mig idag. Imorgon kanske jag köper kycklingklubbor.
Post Reply