Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Var inte sugen på nån av rätterna från Hemköp idag. Jag köpte korv med bröd. Inte vrålgott, men en bukfylla blev det. Rostad lök...
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Gjorde ett halvhjärtat försök att hitta bostongurka idag, men hittade ingen. Istället ville jag ha chilisås och vitlökssås, men det fanns inte heller. Kanske Heinz chilisås såldes, det kollade jag inte efter. Till korven kör jag med lågbudgetmärket Eldorado och deras hamburgerdressing. Tror jag gjorde ett fynd dock; Chili mayo med paprika från Blå band. Kan bli en ny favorit. Dessutom köpte jag Pågenlimpa som jag främst ska ha till soppor. Ska försöka komma ihåg att köpa den franska fisksoppan som min mamma och pappa tyckte om.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Imorrn säljs helstekt fläskkarré med brunsås och grillad laxfilé. Tror jag tar köttet. Just nu mår jag illa efter att ha ätit fem korv med bröd och en hel chokladkaka. Plus att jag fått i mig ett par öl också. Men vill inte kräkas upp maten jag nyligen fått i magen.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18568
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Matvanor

Post by Krokus »

Menar inte att vara sån, men blir inte blodsockret påverkat negativt av snabba kolhydrater? :think:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jo, jag äter väl helt fel. Inte som dietisten lärt ut, eller försökt lära ut. Dessutom måste jag sluta med chokladen. Jag har ätit och druckit mig illamående idag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Blir det buffé med en kompis imorgon tror jag att jag går till Lingonfabriken, då den ligger nära matstället. Köper då gårdagens mat om de har det. Fredagens mat är ugnsstekt laxfilé med smörslungad potatis och dillsås eller fläskfile provencale med råstekt potatis , örtsky och green garlicdressing eller skomakarelåda på ryggbiff med potatismos och rödvinssås. Jag är nu jättehungrig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag nöjde mig med en frysrätt idag. Köttbullar och potatismos. En skiva knäckebröd till den. Måste nästan gå till affären imorgon.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Min syster fick inget erbjudande om gårdagens rätt på appen, så det fick bli annat. Med annat menar jag pizza. Imorgon måste jag till speceristen och vem vet, kanske det åker nedsvamp och kött i varukorgen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Fiskgryta med purjolök och dill, potatis och köttbullar med gräddsås och potatis säljs imorrn. Tror jag tar fiskgrytan. Idag har jag ätit gulaschsoppa och mjukt bröd.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12648
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Matvanor

Post by zoegas »

Smaskiga rätter de bjuder på. Är det stora portioner, vad kostar dem?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Ja, de är jättegoda. Kostar 65 kronor styck. Det är rätt mycket i en sådan låda. Mycket mer mat än en fryskartong.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Kåldolmar med sirapssås eller korvgryta med timjan och senap och ris säjs imorgon. Idag köpte jag två lådor, båda som fanns till salu, så jag behöver inte handla något imorgon. Men jag gör det nog ändå så att jag har mat till fredag om jag inte skulle komma iväg till affären på fredag.
Post Reply