Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17851
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 27 Oct 2022, 22:54
Fantasio wrote: 27 Oct 2022, 22:38 Har du ingen McDonald's i närheten, Zoidar? Eller kanske något i frysen du kan mikra?
Gjorde gröt med honung.
Bra, Zoidar. Både nyttigt och billigt. Och mättande.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23703
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Vet inte vad som hänt men blivit mer hungrig på sistone. Antingen beror det på ökad antipsykotika eller minskat kaffe. Antagligen det första.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17851
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag har missat att du fått höjd dos antipsykotikum. Det kan mycket väl vara som du skriver. Själv glömmer jag ofta bort att köpa köttbullar och pyttipanna, vilket är gott att ta sig lite av på kvällarna.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17851
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag hade planer på snabbmat idag, men orkade inte gå omvägen till matstället. Det blev en kyld matlåda istället.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17851
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

I frysen har jag en färdigrätt. Grunnar på att äta den ikväll. Paranoia o trötthet hindrade mig att köpa det jag ville ha.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17851
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag är jättehungrig. Blir att gå och lägga sig snart och vakna upp till en ny dag. Sova bort hungern. Ska försöka komma upp vid lunchtid imorgon för diverse inköp. I matväg slutar det väl med ett stopp på ICA för deras kylda rätter. Men helst vill jag till Bastard Burgers.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17851
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

När du äter, gör du det tills hungern stillas eller äter du dig proppmätt. Det är sällan jag blir proppmätt då normala portioner räcker för mig. Fast jag brukade alltid koka två deciliter ris när det stod på menyn. Vet inte, men tror det är rätt så mycket. På bufféer blir jag proppmätt, det vill jag lova. Vore ju tjänstefel annars.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17851
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Idag köpte jag köttbullar och jag ska mikra mig några lite senare.

Jag har två burkar ravioli och en burk tonfisk i olja i köket. Vad kan det vara för hållbarhet på dem? Min syster handlade det åt mig som nödproviant om kriget kommer.
Martina
Litiummedlem
Posts: 352
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Matvanor

Post by Martina »

De håller nog flera år. Står oftast en stämpel på konserver.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17851
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Martina wrote: 30 Oct 2022, 18:51 De håller nog flera år. Står oftast en stämpel på konserver.
Okej, jag får gå och titta efter.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17851
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Pepparrotskött och stekt frukostkorv med senapssås säljs imorgon. Ska försöka att gå till mataffären en dryg timma efter att boendestödet vart hos mig. Är lite trött på nudlar och kyckling efter att ha ätit det två dagar i rad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17851
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Pannbiff med stekt lök och gräddsås eller pasta och köttfärssås säljs imorgon. Jag har inte varit i mataffären vid elva på länge, då maten anländer. Har ett par gånger handlat överbliven lunch sen eftermiddag. Finns det så tar jag pannbiff. Idag har jag bara ätit lite köttbullar.
Post Reply