Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13201
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Matvanor

Post by amandara »

Låter gott.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Det blev ingen thaimat idag. Nöjde mig med två kycklingklubbor. Har lite köttbullar att mikra lite senare.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Idag blev det en lunchlåda som jag åt under eftermiddagen. Eftersom det var lite tidigt att ta mitt Metformin mikrade jag lite köttbullar senare. Men är fortsatt hungrig. Om man ändå hade ork att fixa två mål mat om dagen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Nu är jag sugen på något att äta igen. Blir ofta hungrig kvällstid. Har lite köttbullar att mikra, får väl bli det då.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Matvanor

Post by Klankedinken »

jag äter mycket pizzasallad från pizzeria och undrar om den är nyttig?! Det står på nätet att den innehåller oljor och peppar och sånt men även socker.. Borde va ganska nyttigt om det är olja i den? Då är det väl goda fetter?!
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18585
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Matvanor

Post by Krokus »

1g fett = 9kcal
1g kolhydrater = 4kcal
1g protein = 4kcal

Ungefär. :)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23261
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Klankedinken wrote: 11 Dec 2021, 18:51 jag äter mycket pizzasallad från pizzeria och undrar om den är nyttig?! Det står på nätet att den innehåller oljor och peppar och sånt men även socker.. Borde va ganska nyttigt om det är olja i den? Då är det väl goda fetter?!
Om det är nyttiga fetter beror i så fall på vilken olja de använt. Sockret är iaf inte så bra, fast kanske är små mängder.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Som vanligt sitter jag hungrig vid datorn och matsurfar. Igår blev det en kebabrulle samt mindre än tio köttbullar mikrade. Vad ska jag hitta på att äta idag? Kanske en nybliven helgklassiker, ost- och skinkbaguette.

Eftersom jag inte måste upp innan elva och handla mat till mamma och pappa längre har jag sovit längde den senaste veckan. Det betyder att jag blir utan mat, i alla fall vällagad husmanskost. Jag borde masa mig iväg till affären runt elva. Jag är lat.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23261
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Jag leker med tanken att äta Omad varje dag och på så sätt spara massor av cash och samtidigt nå min livs form.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Vad innebär det? Noll måltider om dagen? Det låter tufft.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23261
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 12 Dec 2021, 02:10 Vad innebär det? Noll måltider om dagen? Det låter tufft.
Omad = One meal a day

I princip får man äta vad man vill och hur mycket man vill så länge man gör det under en måltid, 1-2 timmar.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Är det många här som äter tillagad mat (behöver ju inte vara varm, man kan t ex äta potatissallad och nån typ av skinka till) mer än en gång om dagen? Hur finner ni orken till det?
Post Reply