Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Panerad fisk med kall sås, kokt potatis eller pasta med köttfärssås är rätterna Hemköp har imorgon. Saken är den att jag har tvätten klockan sju och tänkte efter det gå till vårdcentralen för mitt blodprov. Sedan får jag ge fasen i att lägga mig igen, så är jag vid affären klockan elva, eller strax efter. Imorgon ska det ta mig tusan bli av med mina planer.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Eftersom jag är lat och inte orkar gå till mataffären om förmiddagarna har jag börjat handla kylda rätter på ICA på väg hem från mötesplatsen. En sådan rätt kostar 59 kronor. Men vet ni? De har bara tre rätter att välja på, är samma varje dag, så det blir lite tjatigt.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36959
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Matvanor

Post by Geta »

Bättre det än mikrade köttbullar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Matvanor

Post by memphis »

Jag äter oftast frysrätter. Eftersom jag inte gillar de flesta av dem blir det ganska enahanda. Mycket Karins lasagne och Farfars delikatessköttbullar. Kalopsen gillar jag också.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Biff Stroganoff med ris eller potatis och isterband med potatismos står på matsedeln imorgon. Jag väljer den första rätten. Om jag orkar upp.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23268
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 26 Apr 2022, 23:14 Biff Stroganoff med ris eller potatis och isterband med potatismos står på matsedeln imorgon. Jag väljer den första rätten. Om jag orkar upp.
Fantasio, jag är på kvällspromenad.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 26 Apr 2022, 23:24
Fantasio wrote: 26 Apr 2022, 23:14 Biff Stroganoff med ris eller potatis och isterband med potatismos står på matsedeln imorgon. Jag väljer den första rätten. Om jag orkar upp.
Fantasio, jag är på kvällspromenad.
Hoppas promenaden gör susen. Och att ingen rånar dig.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23268
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 26 Apr 2022, 23:38 Hoppas promenaden gör susen. Och att ingen rånar dig.
Det är nog lugnt Fantasio. Inte så mycket bus ute.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Leverstuvning med ris eller potatis eller grillad lax med kall sås och kokt potatis erbjuds idag. Leverstuvning går bort då jag inte äter inälvsmat. I och med att jag har min injektion imorgon får jag gå till Hemköpbutiken där de tillagar maten, de brukar ha många matlådor där. Men vet inte om jag orkar. Det lutar åt en kyld rätt på ICA.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Vad ska jag äta idag? Är trött på kartongrätter. Kanske det blir en kebabrulle. men vill jag verkligen blåsa 90 spänn på mat? Tveksamt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Idag har jag ätit en ost- och skinkbaguette och lite mikrad pyttipanna. Hade tänkt köpa en kebabrulle, men besinnade mig. Då sparade jag lite pengar.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23268
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Sugen på en riktig restaurangstek för 200kr.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply