Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37206
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Matvanor

Post by Geta »

Macron med fru på statsbesök i Sverige blev bjudna på Pytt i panna med Bea. Mannerström gormade.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17805
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Ja, jag hörde om det på radion. Nästan äckligt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17805
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Idag köpte jag två matlådor. En var jättegod, en hel och storkycklingfilé. Pannbiff till imorgon. Men jag såg att Hemköp säljer lasagne imorgon, men då är jag ju och får min spruta.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17805
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Idag blev det pannbiff. Imorgon helstekt fläskkarré med honungsmarinad, gräddsås eller panerad fisk med kall sås. Köper bara en rätt, då jag är sugen på en pizza på lördag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17805
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Eftersom jag inte kom iväg till mataffären idag blev det en pizza. Ärligt talat är jag less på pizza trots att jag inte har ätit det så ofta på senaste året eller så. Husmanskost slår snabbmat alla dagar i veckan.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23488
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Sjukt sugen på gröt
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
1Dave
Tuliummedlem
Posts: 3504
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Matvanor

Post by 1Dave »

Zoidar wrote: 02 Feb 2024, 21:34 Sjukt sugen på gröt
Havregrynsgröt? Käkar det ibland, rätt smidigt att slänge ihop.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37206
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Matvanor

Post by Geta »

Jättenyttigt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17805
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Idag köpte jag två kycklingklubbor. Men det var en extra detalj på dem. Jag åt och blev mätt. Vad kan de ha kostat? 30 spänn kanske. Imorgon har jag som mål att komma upp tidigt så jag kan handla en lunchlåda. Halv elva är tidigt för mig. Har börjat handla båda dagens alternativ lite då och då. Matsedeln läggs ut imorgon bitti, men så dags brukar jag inte ha datorn på. Vet vad ena rätten blir efter av flera år med samma mat på måndagar och fredagar: Panerad fisk och potatis med kall sås.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17805
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Det blev en "sådan" dag idag igen. En dag när jag inte orkade med någonting, inte gick utanför dörren. Som tur var hade jag tre frysrätter i frysen. Jag som hade tänkt handla varm lunch. Hoppas på att min morgondag blir bättre än denna varit hittills. Kåldolmar med gräddsås eller ostgratinerad falukorv med potatismos säls imorgon och jag tror jag tar falukorven.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17805
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Matpriserna fortsätter att stiga, det är främst olja och vinäger som gått upp i pris. Billigare har tomat och blomkål blivit. Det är två råvaror jag kommer att behöva köpa för att få i mig lite grönt. Jag läste någonstans att steksmör ska ha blivit dyrare och det var ju mindre bra. Just att olja gått upp i pris stör mig inte nämnvärt då jag gör av med så lite, de korta perioder jag faktiskt har ork att laga till något. Blandar olja och steksmör.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37206
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Matvanor

Post by Geta »

Ska köpa tomater imorgon och smör.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply