Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Nu är jag lite snurrig, men tror bestämt Hemköp höjt priset på färdigrätterna. En sådan kostar nu 59 kronor. Kostade inte en sådan först 45 kronor, sedan höjdes den till 50, eller var det 55 spänn? Ändå tio kronor billigare än ICA:s kylda rätter.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Är du en storätare? Hur mycket kött behöver du för att bli mätt och lite till? Tror den största köttbiten Texas Longhorn min kompis beställde låg på ett halvkilo. Kan ha varit mer. Han fick inte den för den var slut, så han fick hålla till godo med mer än en lite mindre köttbit. Antar att det var så få som skulle få för sig att beställa den så de inte hade den i lager. Själv tror jag inte att jag får i mig mer än kanske 300 gram kött, en bit mindre än ett halvkilo.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Matvanor

Post by Krokus »

Beror på hur hungrig jag är. På brorsans bröllopsmiddag orkade hans fru inte äta upp sin mat. Självklart "hjälpte" jag henne. Det var nån lyxigare variant av pyttipanna, minns inte vad det heter. Jag tyckte inte ens det var gott, men det gick ner.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Märkligt. Jag köpte en Felix- eller Finduskartong, det var tortellini. Såg den bara några gånger i mataffären. Blev den ett fiasko? Någon som sett den?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Köttfärlimpa fylld med lök och bacon och gräddsås eller pasta med ost och skinksås står på menyn idag. Hoppas jag orkar upp för att handla mat. Just nu är jag jättehungrig och vill ha något i kistan.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Jag gjorde havregröt med honung ikväll.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Ser man på! Tyvärr gillar jag inte gröt. Synd, för det är både billigt och mättande. Och näringsrikt.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Jepp
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1770
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Matvanor

Post by Inwatto »

Fantasio wrote: 14 Oct 2022, 17:51 Märkligt. Jag köpte en Felix- eller Finduskartong, det var tortellini. Såg den bara några gånger i mataffären. Blev den ett fiasko? Någon som sett den?
Image

Denna? Den är "tillfälligt slut" hos Willys. Den är köttlös, så inget för mig. Du kan se alla 17 Findusrätterna på Enportionsrätter
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Ja, den är det, Inwatto! Jag tycker att den är god.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag tycker det är sorgligt att det finns människor som får hålla till godo med Findus jultallrik. Tycker synd om de som av olika anledningar inte får någon annan julmat. Så visst tycker jag att den behövs.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Vad ska jag äta ikväll? Ägg, havregryn eller glass? Hamburgare på Max?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply