Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Inte kom jag ut ur lägenheten idag och det blev således ingen mat köpt. Tog en soppa till middag tillsammans med två, tre brödskivor. Jag är fasligt sugen på kinamat och frågade min kompis om han och hans tjej ville följa med dit, men de tackade nej på grund av ekonomin. Kanske tar jag spårvagnen dit imorgon på egen hand. Blir inte långt att gå med spårvagn dit och hem.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Idag köpte min syster antingen helstekt ryggbiff med rostade rotfrukter, timjangräddsås eller grillad kycklingfilé med potatisgratäng och rödvinssås. Borde veta vilken det var, men gör det inte. Jo, det var nog den första rätten då det inte var potatisgratäng. Imorgon kanske det blir korv med bröd, vilket jag brukar tjata om. Jag var jättehungrig redan klockan två och ungefär då kom min syster hem till mig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Idag blev det enklast möjliga. Stekt korv (Lithells), korvröd, dressing och rostad lök. Hittade ingen bostongurka eller sambal oelek eller chilisås i mataffären. Dressingen var av budgetmärket Eldorado och var egentligen till hamburgare. Gott var det, men jag blev inte proppmätt. Nu är frågan om jag sticker emellan med varmhållen lunch imorgon.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Om andan faller på kanske det blir låda från Hemköp. Pannbiff med lök och gräddsås eller mandelfisk med potatismos säljs imorgon.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Idag åt jag pannbiff med lök och gräddsås. Väldigt god rätt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Nötstek med pepparsås och ugnspannkaka med bacon säljs imorgon. Jag tycker inte om ugnspannkaka. Planen är att tillaga egen mat imorgon och sparar det i kylskåpet tills på fredag. På så vis blir det inte betungande att laga en måltid om man har två dagar på sig. Men något måste jag äta imorrn o då blir det nötsteken.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Blev inget handlat idag eller ens färdig lunch. Latmasken kom emellan. Fläskfilé med kantarellsås och stekt potatis eller lasagne är dagens imorgon. Förhoppningsvis köper jag två.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag köpte en av varje av de varma lådorna. Kan någon förklara varför det är så lite lasagne varje gång man köper det? Är det kompaktare än annan mat?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Planen är fortfarande att laga mat i hemmet. Idag gick det bra att ta sig till och från mataffären och jag räknar med att återupprepa den bravaden imorgon. En kompis kommer hem till mig vid lunchtid och efter det blir det nog av att gå till affären igen. Fast jag har en burk ärtsoppa och ett par frysrätter hemma, så jag måste inget handla. Men har tänkt att gå dit hur som helst. Kött blir det då.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Åt min andra och sista varma låda idag. Försöker att vänta med maten till klockan fem, då jag ska ta min diabetesmedicin. Men blir alltid så himla hungrig att jag äter den flera timmar tidigare än önskat. Får se vad jag handlar imorgon. Kan bli kyckling eller revbensspjäll.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag gick till mataffären runt lunch och köpte två längor revbensspjäll, vilka jag åt direkt. Vill inte mikra dem av någon anledning, så de gick som lunch. Sedan var min syster förbi med en maträtt från något ställe på stan. Potatiskaka med något kött, en mycket god rätt som jag ätit förut. Såg ingen sådan rätt på Lingonfabrikens hemsida, så maten kan ha varit från något annat ställe. Skulle lätt kunna äta upp den också idag, men avstår. Om jag nu inte blir vrålhungrig på kvällen förstås.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Kokt fisk med ägg och dillsås eller isterband med dillstuvad potatis säljs imorgon. Idag köpte jag tre längor revbensspjäll och åt dem när jag kom hem från affären.
Post Reply