Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Blivit så lat eller orkeslös att jag knappt orkar laga mat. Jag har sovit bort hela dagen. Hoppas det snart vänder.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag äter en del köttbullar, vilka jag endast mikrar. Men börjar tröttna på dem. De köttbullar jag gjorde själv var ungefär lika goda kalla som varma. Köpeköttbullar tycker jag smakar illa kalla. Dessutom är det väl lite köttmängd (av tveksam kvalitet) i dem. Priset är det rätta, inte smaken.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36009
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Matvanor

Post by Geta »

Mamma scans köttbullar tycker jag är goda kalla. Liksom järpar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Geta wrote: 31 May 2022, 21:54 Mamma scans köttbullar tycker jag är goda kalla. Liksom järpar.
Ser man på, Geta. Själv tycker jag om pizza och kebabrulle som kalla.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Som vanligt sitter jag hungrig. Jag åt en kylrätt och flera timmar senare all pyttipanna jag hade hemma. Hur mycket ska man egentligen behöva sätta i sig för att bli nöjd?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Fläskfilé med pepparsås och oxjärpar med pepparsås står på menyn imorgon. Vilken ska jag välja? Jag borde verkligen ta tag i matlagningen.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Fläskfilé så klart!
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Blev Ben Jerry. Ibland får man unna sig.

Edit: Nu efter känns det inte som det var så gott. :|

Riktig mat är bättre än glass och godis.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4273
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Matvanor

Post by yrväder »

Ja riktig hemlagad mat slår det mesta, själv har jag just nu och sen ett par dagar tillbaks sug efter proteinbars, jag gillar de med nougat och så brukar de ha krispiga nötter inbakade.

Fantasio , du kan få hjälp av boendestödet att planera och tillaga hemlagad mat,och den hjälpen kan du få varje vecka på ditt schema, du kommer må bättre om du får hjälp med fler insatser för en berikad hemvaro. Dessutom är du sällskaplig av dig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

ICA nere på stan har inte så många kylda rätter, såvida de inte är utspridda på olika ställen. Jag var nämligen inne på ICA Strömmen igår och de hade mat på två olika ställen skulle det visa sig. En kycklingrätt och strömming minns jag att de hade. Det blir nog en promenad dit imorgon. Jag är trött på snabbmat, jag vill ha husmanskost.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Idag har jag inte orkat gå till affären och handla. Hoppas verkligen att jag har kvar pyttipanna och köttbullar i frysen, det bör jag ha. Det får duga någon gång ibland.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Sist jag var på lilla ICA hittade jag en rätt med falukorv. Bedrövligt att betala en massa (nåja) pengar för något så lättlagat, men är man lat så är man. Den såg faktiskt god ut. Blir nog att gå dit imorgon och göra sig ett inköp.
Post Reply