Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Kycklinggryta med curry och kokosmjölk blev det idag. Var till mataffären vid fem skulle jag tro och de hade båda rätterna kvar, den andra var pyttipanna med stekt ägg o jag fixar inte ägg. Priset var nedsatt med 30%. Men börjar bli lite småhungrig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Idag hade affären inte några varma lådor kvar när jag var där tidig kväll. Fläskfilé med timjan och vitlökssås eller sprödbakad skäddafilé med kall sås säljs imorgon. Jag borde upp imorgon för inhandling av mat.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Vad ska jag äta imorgon? Jag orkar bara gå till Hemköp, vilket ligger närmast mig. Tror inte de har så mycket att välja bland vad gäller kylda rätter. Och de varma erbjuds bara i veckorna. Om jag kommer ihåg det ska jag titta efter en sallad, annars får det bli en tråkig kartongrätt. Det är inte lätt att vara lat.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag funderar på att smita in på Tempo, vilken ligger nära där min kompis bor, vilken jag ska besöka imorgon. De har ofta haft varma rätter på lördagar och kanske har de det även på söndagar. Då måste jag komma ihåg att ta med mig Metformin till kompisen. Men helst vill jag upp skapligt och handla innan jag går till kompisen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Veckans höjdare kommer en bit in i veckan: Kalkonschnitzel fylld med ost. Imorgon är det korv Stroganoff eller wallenbergare med potatismos. Mums!
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Ser fram mot frukost. Gröt med honung.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Fiskgryta med räkor och dill och pasta med pesto och kyckling säljs imorgon. Finns det risk att räkorna ej är skalade?

För övrigt är det nu helt tomt i både kyl o frys. Helt tomt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag hade tänkt gå till Spicy hot idag, men avstod. Blev en matlåda från ICA istället.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Det blev samma som igår. Hade hungerfantasier på mötesplatsen och hade intentionen att gå till Spicy hot. Men jag gjorde det inte. Det finns två restauranger inne i stan och ett i ett perifert köpcentrum. Jag gick in på ICA för att köpa läsk och tittade till färdigrätterna. De hade min favorit: nudlar, kyckling, ärter och morötter. Men kanske blir det Spicy hot imorgon. Bara om ICA har fått in lasagne som kyld låda köper jag mat därifrån.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Hungrig nu. Vad gör jag?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Har du ingen McDonald's i närheten, Zoidar? Eller kanske något i frysen du kan mikra?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 27 Oct 2022, 22:38 Har du ingen McDonald's i närheten, Zoidar? Eller kanske något i frysen du kan mikra?
Gjorde gröt med honung.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply