Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Matvanor

Post by Geta »

Nu har du väl läst fel, Fantasio?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Geta wrote: 03 May 2022, 19:07 Nu har du väl läst fel, Fantasio?
Nej, jag lovar. det står så. Jag googlar bara på "Hemköp meny" så får jag fram det.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12258
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Matvanor

Post by zoegas »

Bäst tycker jag att steka på sin köttbit själv. Eller grilla den. Gordon Ramsey har youtube skola på steka köttbit. Det blir bättre än en restaurang. De kalla såserna i affären är helt okey, om man inte vill göra själv. Hasselbackspotatis i ugnen sköter sig själv. Sen nån sked Keso eller nått, det blir en rejäl festmåltid. Inte så dyrt med Karré, Man kan äta biff med om man har råd.

https://www.youtube.com/watch?v=xOc2LwR2gzY

Edit annan video
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Kött tycker jag mycket om. Köpte ibland de där avlånga bitarna med fläskfilé som man fick putsa lite och dela upp i skivor. Gillar det bättre än oxfilé. Men jag trodde du var vegetarian, zoegas.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12258
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Matvanor

Post by zoegas »

Fantasio wrote: 03 May 2022, 20:03 Kött tycker jag mycket om. Köpte ibland de där avlånga bitarna med fläskfilé som man fick putsa lite och dela upp i skivor. Gillar det bättre än oxfilé. Men jag trodde du var vegetarian, zoegas.
Ja, det är jag. Men att det är gott som fan kan jag inte säga emot!

Nu i sommar så kanske jag gör ett undantag. En kolgrillad entrecoté.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Fläskschnitzel med stekt potatis och pepparsås eller stekt frukost med pepparrotssås serveras imorgon. Stekt frukost?!? Stekt frukostkorv antar jag att de menar. Jag vill ha köttbiten med stekt potatis. Nu jäklar måste jag upp vid halv elva.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 04 May 2022, 19:22 Fläskschnitzel med stekt potatis och pepparsås eller stekt frukost med pepparrotssås serveras imorgon. Stekt frukost?!? Stekt frukostkorv antar jag att de menar. Jag vill ha köttbiten med stekt potatis. Nu jäklar måste jag upp vid halv elva.
Var serveras detta?
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 04 May 2022, 22:29
Fantasio wrote: 04 May 2022, 19:22 Fläskschnitzel med stekt potatis och pepparsås eller stekt frukost med pepparrotssås serveras imorgon. Stekt frukost?!? Stekt frukostkorv antar jag att de menar. Jag vill ha köttbiten med stekt potatis. Nu jäklar måste jag upp vid halv elva.
Var serveras detta?
På Hemköp. Maten lagas i affären på Kungsgatan och ett bud kommer med två lådor, en rätt i varje låda. Den är på plats klockan elva.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Aha ok!
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Fläskschnitzel med stekt potatis och pepparsås var det idag, men inte orkade jag till affären. Himla synd. Nötstek med krämig basilikasås eller panerad fisk med kall sås serveras imorgon. Jag väljer nötsteken.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Jag har tänkt att gå tidigt till mötesplatsen imorgon. Det innebär att jag missar dagens varmhållna lunch på Hemköp. Då får det bli ICA, då jag går förbi affären på vägen hem. Men de har bara tre (möjligen fyra) olika rätter varje dag. Idag blev det kyckling och nudlar och visst var det gott, men lite tjatigt blir det. På fredag vill jag köpa mat från Hemköp i alla fall.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Det blir lite tradigt om jag ska fortsätta handla kall mat på ICA som jag börjat göra. Dels är den fyra kronor dyrare än de varma luncherna på Hemköp, dessutom finns det bara tre, fyra olika rätter varje dag. Samma rätter varje dag.
Post Reply