Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Kycklingburgare med paprikasås och potatis och fläsk med löksås och potatis står på menyn imorgon. Kycklingburgaren är en favorit, tror bestämt jag går till mataffären efter att jag fått min injektion. Det är mer i varma lådorna på Hemköp än i fryskartonger och annan kyld mat från ICA.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Bara ätit buffé kl. 14 och en glasstrut kl. 20.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Är det inte märkligt att ICA inte har dagens varma lunch? Inte nere på stan och inte i en annan butik inte så långt bort. Eller är det jag som letar dåligt? Idag köpte jag en kyld låda, enbart den och därför kommer jag ihåg priset; Hela 69 kronor. Lunchlådorna på Hemköp kostar bara 55 spänn.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36014
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Matvanor

Post by Geta »

Här har ICA Kvantum inte någon varm lunch. Bara kalla lunchlådor.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Ja, där ser man, Geta! Kvantumbutikerna är ju rätt stora, så tycker de borde erbjuda varma luncher. Om bara kylda rätter så önskar jag fler val.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36014
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Matvanor

Post by Geta »

Restauranger kan ha varma matlådor.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12268
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Matvanor

Post by zoegas »

Pasta med Pesto. De är bara att koka lite och tjong med konserven.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Ska börja med lax igen. Har fått för mig att det höjer stämningsläget. Tycker jag mår bra när jag ätit lax.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Helstekt fläskkarré och sprödbakad skädda med kall sås står på Hemköps meny imorgon. Fläskkarrén vill jag hlest ha. Hade tänkt att gå upp skapligt för att hinna ta blodprov och efter det gå till mataffären vilken ligger i närheten av vårdcentralen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

När jag var i mataffären köpte jag en påse pyttipanna, har inte rört den. Det är mat till jag skulle tro tre måltider. Det jag åt idag var två Billy's pan pizza, första gången på årtionden förutom i söndags då det blev samma sak men annan smak. Det räckte åt mig. Men nu sitter jag hungrig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Fantasio wrote: 10 Aug 2022, 22:58 Helstekt fläskkarré och sprödbakad skädda med kall sås står på Hemköps meny imorgon. Fläskkarrén vill jag hlest ha. Hade tänkt att gå upp skapligt för att hinna ta blodprov och efter det gå till mataffären vilken ligger i närheten av vårdcentralen.
Jag tog fel på dag, jag trodde det var torsdag igår. Maten ovan säljs imorgon. Jag måste snart ta mitt blodprov och kommer att gå upp i tid för att köpa mat imorgon.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Som vanligt sov jag för länge så det ingen idé var att gå till Hemköp för varm låda. Jag köpte istället en kyld rätt på ICA. Det skiljer fjorton kronor i pris till Hemköps fördel.
Post Reply