Klocktråden

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12676
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Klocktråden

Post by zoegas »

wasp wrote: 23 Nov 2023, 04:37 Image

En sån marea smartwatch har jag på handleden. Köpt hos Ur&Penn för 695:- (50% rea)
Den vart snygg Wasp! Är det riktiga visare. eller är det digitalt?
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12676
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Klocktråden

Post by zoegas »

amandara wrote: 22 Nov 2023, 18:06 Min jävla klocka har lagt av. Den går på ljus, men det funkar inte längre av oklar anledning. Tvärdöd.
Lägg den i skarpt solljus i sex timmar.
User avatar
björk
Tuliummedlem
Posts: 3939
Joined: 10 May 2021, 15:42

Re: Klocktråden

Post by björk »

köpte en JNCA för 600 :-
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13203
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Klocktråden

Post by amandara »

zoegas wrote: 23 Nov 2023, 12:07
amandara wrote: 22 Nov 2023, 18:06 Min jävla klocka har lagt av. Den går på ljus, men det funkar inte längre av oklar anledning. Tvärdöd.
Lägg den i skarpt solljus i sex timmar.
Vilken sol?
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58343
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Klocktråden

Post by Nissegossen »

:lol:
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Klocktråden

Post by Fantasio »

Jag gick med klockan för att få tiden inställd. Den stod på sommartid, plus att den legat inlåst och orörd när jag var inlagd. Den laddar vid rörelse, har inget batteri. Urmakaren sa att den var smutsig och att det riskerade att komma in i urverket. Därför lämnade jag in den på rengöring, ska hämta den igen på måndag. Hastigt och lustigt åkte jag på att betala 700 kronor för rengöringen.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12676
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Klocktråden

Post by zoegas »

Fantasio wrote: 24 Nov 2023, 16:22 Jag gick med klockan för att få tiden inställd. Den stod på sommartid, plus att den legat inlåst och orörd när jag var inlagd. Den laddar vid rörelse, har inget batteri. Urmakaren sa att den var smutsig och att det riskerade att komma in i urverket. Därför lämnade jag in den på rengöring, ska hämta den igen på måndag. Hastigt och lustigt åkte jag på att betala 700 kronor för rengöringen.
700? De stoppar den i en ultrasonisk maskin i 1½ minut, sen är det färdigt. Smuts kommer inte in i nån klocka. :evil:
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Klocktråden

Post by Fantasio »

Okej, Zoegas. Men han såg på kronan att där var smuts och eftersom man får skruva ut den vid tidsinställning kan smuts slinka in om jag fattat det rätt. Jag är rädd om min klocka, därför vågar jag inte själv trixa med den ens för att ställa in tiden.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36983
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Klocktråden

Post by Geta »

Jag tycker att det är dumt att ha en sådan komplicerad klocka att man inte själv kan sköta den.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Klocktråden

Post by Fantasio »

Det kanske är paranoian som talar, men urmakaren frågade mig när jag köpt klockan. Han tyckte väl att det var konstigt att en ovårdad slusk som jag hade en så pass dyr klocka som min är. Ville kolla upp mig och se om den var stulen.
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1773
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Klocktråden

Post by Inwatto »

Varning för klockor som visar blodsockervärden. De är inte pålitliga alls. Se själv en diabetiker som testar:

https://www.youtube.com/watch?v=sWadFt4vBtY
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Klocktråden

Post by Fantasio »

Jag frågade urmakaren om Breitlingklockor och han sa att de ibland fick in begagnade. Vill ha en som sist jag kollade kostade 68 000 spänn. Men bättre att hålla i pengarna så gott man kan. Utgifter har jag ju.
Post Reply