Legalisera droger?

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

Vill du legalisera droger?

Ja
3
12%
Nej
13
52%
Endast cannabis
5
20%
Tveksam
4
16%
 
Total votes: 25

User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8185
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Legalisera droger?

Post by Richard »

Numera håller jag mig oftast borta från olagliga droger, men har fortfarande 7 mediciner, varav 3 går att knarka på. Kratom kan jag också ta men det blev ju blåljus till intensiven sist.... Så var försiktig. Men jag har testat alla droger förutom varenda RC, samt kath, metakvalon o meskalin. O en av mina bästa vänner dog av en överdos... :(
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12590
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Legalisera droger?

Post by zoegas »

Richard wrote: 18 Mar 2022, 12:28 Numera håller jag mig oftast borta från olagliga droger, men har fortfarande 7 mediciner, varav 3 går att knarka på. Kratom kan jag också ta men det blev ju blåljus till intensiven sist.... Så var försiktig. Men jag har testat alla droger förutom varenda RC, samt kath, metakvalon o meskalin. O en av mina bästa vänner dog av en överdos... :(
Vad gjorde de med dig på intensiven?

.. Du måste tänka på doserna asså. Sagt det förut. Det blir aldrig bra
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8185
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Legalisera droger?

Post by Richard »

zoegas wrote: 20 Mar 2022, 17:47
Richard wrote: 18 Mar 2022, 12:28 Numera håller jag mig oftast borta från olagliga droger, men har fortfarande 7 mediciner, varav 3 går att knarka på. Kratom kan jag också ta men det blev ju blåljus till intensiven sist.... Så var försiktig. Men jag har testat alla droger förutom varenda RC, samt kath, metakvalon o meskalin. O en av mina bästa vänner dog av en överdos... :(
Vad gjorde de med dig på intensiven?

.. Du måste tänka på doserna asså. Sagt det förut. Det blir aldrig bra
Jag fick dricka kol o de tog en massa prover, mest ligga inne för observation.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12590
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Legalisera droger?

Post by zoegas »

Man har inte varit hög om man inte rökt Karlsson klister.

Ute i skogen fick jag limma ihop min glaspipa. Precis under själva koppen. Sen tände jag på. Dra åt skogen vad jag trippa. Det gick nog åt ett par miljoner hjärnceller. Om jag inte vore veteran hade jag inte fixat det.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36573
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Legalisera droger?

Post by memphis »

Vi brukade sniffa klister ibland som barn/ tonåringar. Det var häftigt men kändes totalt livsfarligt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Legalisera droger?

Post by Nobel »

Att punda är töntigt. Varför? Är det jag undrar...

Image
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36573
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Legalisera droger?

Post by memphis »

En del personer har aptit på droger, medan andra aldrig har haft den lockelsen. Det är bara så det är. Vissa tror att det är genetiskt men jag tror att det är ett socialt beteende. I stadsdelen jag växte upp i var droger och alkohol vardagsmat. Jag lärde mig av mina kompisar.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Legalisera droger?

Post by Fantasio »

memphis wrote: 24 Mar 2022, 18:45 Vi brukade sniffa klister ibland som barn/ tonåringar. Det var häftigt men kändes totalt livsfarligt.
Nämen usch då! Thinner, bensin och solution går att sniffa, men snacka om att bränna hjärnceller. Tur att du slutat, memphis.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36573
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Legalisera droger?

Post by memphis »

Ja verkligen! :)
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Legalisera droger?

Post by Nobel »

memphis wrote: 24 Mar 2022, 19:39 En del personer har aptit på droger, medan andra aldrig har haft den lockelsen. Det är bara så det är. Vissa tror att det är genetiskt men jag tror att det är ett socialt beteende. I stadsdelen jag växte upp i var droger och alkohol vardagsmat. Jag lärde mig av mina kompisar.
Tror att den sociala komponenten är starkare än den genetiska. En av mina filosofier är, "Du kan inte bli beroende av det du inte testar". Ser därför substansberoende som en konsekvens av de beslut individen tar.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36573
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Legalisera droger?

Post by memphis »

Tror jag med. Våra gener är mycket gamla jämfört med hur länge alkohol och vissa droger funnits. Det finns därför ingen genetisk komponent utan det är ett inlärt beteende.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8185
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Legalisera droger?

Post by Richard »

Klister o bensin o sånt har jag aldrig sniffat, men däremot eter (gammalt narkosmedel), halotan (narkosmedel), isofluran (narkosmedel) och lustgas.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply