Legalisera droger?

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

Vill du legalisera droger?

Ja
3
12%
Nej
13
52%
Endast cannabis
5
20%
Tveksam
4
16%
 
Total votes: 25

User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Legalisera droger?

Post by Richard »

amandara wrote: 19 Nov 2021, 11:55 Du har en schysst eller ja schysst....hållning till droger Richard. Jag ser framför mig att testar jag heroin blir jag genast en nergången knarkare och hemlös lodis. Har aldrig tänkt att man skulle kunna prova för skojs skull.
De flesta har nog fått någon typ av opiat-känsla av lite starkare smärtstillande mediciner o hostmedicin. Det är samma känsla som morfin, kodein, tramadol o liknande, bara att den är typ 10 ggr starkare med heroin. Heroin har jag bara provat en eller två ggr, o det omvandlas till morfin i kroppen, o eftersom det går snabbare genom blod/hjärnbarriären så blir ruset mer intensivt.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Legalisera droger?

Post by Klankedinken »

har provat hasch.. Jag blev omottaglig av omgivningen och sa saker som jag inte kommer ihåg.. Det blev negativt för det blev kris på kvällen och sen blev jag rädd för att komma ut bland folk. Jag går inte ens på krogen..
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Legalisera droger?

Post by Krokus »

En gång tog jag Tramadol mot smärta. Hjälpte inte ett dugg mot smärtan, däremot blev jag rätt flummig. Närminnet blev påverkat också. Aldrig mer Tramadol.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Legalisera droger?

Post by Klankedinken »

Tramseldol
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13194
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Legalisera droger?

Post by amandara »

Jag fick när stark receptbelagd smärtmedicin när jag hade stark smärta I kroppen. Kommer inte ihåg vad den hette. Kommer inte heller ihåg om jag tog någon men det gjorde jag nog. Jag såg till att ta bort receptet av den anledningen att om jag skulle få en självmordsimpuls - så skulle det vara lättare att göra slag i saken med starkt smärtlindrande medicin i kroppen.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Legalisera droger?

Post by Cosmos »

Krokus wrote: 19 Nov 2021, 15:32 En gång tog jag Tramadol mot smärta. Hjälpte inte ett dugg mot smärtan, däremot blev jag rätt flummig. Närminnet blev påverkat också. Aldrig mer Tramadol.
Jag tog fem Tramdol samtidigt när jag hade tandvärk. Det hjälpte inte ett skit men hög blev jag. Det är samma sak med Oxynorm, hjälper knappt mot smärtan men man blir skön, varm och behaglig.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Legalisera droger?

Post by Krokus »

Underliga piller. Inte konstigt att folk missbrukar "smärtstillande".
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Legalisera droger?

Post by Fantasio »

Jag röstade "tveksam". Skulle det bli något i stil med motboken? Så man inte går ned sig totalt. Jag vet inte vad jag ska tycka, men heroin, amfetamin och kokain vill jag inte ska bli lagligt.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Legalisera droger?

Post by Cosmos »

Har jag tandvärk nu så brukar jag ta två Treo och två Paracetamol (Alvedon) samtidigt. Det hjälper.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Legalisera droger?

Post by memphis »

Min syster fick tramadol mot sin migrän. Det slutade med att hon vart beroende av tramadol och vad var effekten av det? MIGRÄN! Verkligen ett moment 22. Hon vande sig av med tramadol. Det var ett elddop, men nu har hon inte samma problem med huvudvärk längre.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Legalisera droger?

Post by Cosmos »

memphis wrote: 18 Nov 2021, 18:43 Det är ett slit att skaffa sig illegala droger. Först och främst se till att undvika polisen. Sen jaga rätt på någon som har den drogen man vill ha. Sen eventuellt sitta och vänta ändlösa timmar i nån soffa med folk man helst inte vill umgås med.
Och att det är billigt är bara skitsnack.
Svartsprit är billigt. Det finns en stor marknad för det. Det skulle förmodligen bli dyrare med "statlig" cannabis än den vi nu köper illegalt. Droger är överlag ingenting för fattiglappar. Hur arbetslösa och kanske hemlösa kan ha råd är en gåta.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Bothrops
Nickelmedlem
Posts: 77
Joined: 01 Jan 2022, 16:13
Location: Skogen

Re: Legalisera droger?

Post by Bothrops »

Tycker att det borde finnas alternativ till alkohol. Anser cannabis som ett bra alternativ till alkoholen. Vet inte om jag vill se andra droger legala men hade nog kunnat stå ut med det med. I grund o botten är alla ett sätt att kunna slappna av från stressen o verkligheten.
Post Reply