Legalisera droger?

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

Vill du legalisera droger?

Ja
3
12%
Nej
13
52%
Endast cannabis
5
20%
Tveksam
4
16%
 
Total votes: 25

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36679
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Legalisera droger?

Post by memphis »

I det antika Indien blandades drycken soma av opium, cannabis och alkohol. Lär ha varit väldigt potent!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Luusje
Niobmedlem
Posts: 287
Joined: 24 Jul 2021, 22:50

Re: Legalisera droger?

Post by Luusje »

Kommer från Nederländerna, där man skiljer på soft drugs och hårddrugs. Cannabis är soft, cocain, heroin mm är hårddrugs. Softdrugs är helt legala och kan man köpa i "coffeeshop". Holländara brukar kunna hantera detta, då man vet att det inte är så spännande och msn vet att man helt enkelt kan köpa den dagen man vill. Många använder det kanske en gång och sedan är det bra.

Men det blir tyvärr mycket drogturisme. Tyskar, Svenskar, mm kommer för att röka på så mycket de klarar och mer. Bingeanvänding. Och det ger mycket kaos och bråk. Så i längden måste Holland förmodligen också anpassa sig till Europa.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36679
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Legalisera droger?

Post by memphis »

Synd! Vore bättre om resten av Europa anpassade sig till Nederländerna. Jag skulle älska att kunna gå in på ett café och röka en joint eller två.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8164
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Legalisera droger?

Post by wasp »

Nej, nej! Absolut inte! Droger har ställt till med karteller, gängkrig och elände världen över ända sedan 1960 talet!!
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Legalisera droger?

Post by Cosmos »

Om cannabis legaliserades skulle det bli oerhört dyrt så den svarta marknaden skulle inte försvinna. Alkohol smugglas och säljs till förhållandevis låga kostnader. Alla har väl köpt svartsprit någon gång? Hembränning finns mycket av och mörkertalet är stort. Så nej, legalisera inte knarket, inte cannabis heller.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Legalisera droger?

Post by Klankedinken »

Somliga har verkligen ett mörkt förflutet!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36933
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Legalisera droger?

Post by Geta »

Jag har aldrig köpt svartsprit. :shock:
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36679
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Legalisera droger?

Post by memphis »

Cosmos wrote: 18 Nov 2021, 01:29 Om cannabis legaliserades skulle det bli oerhört dyrt så den svarta marknaden skulle inte försvinna. Alkohol smugglas och säljs till förhållandevis låga kostnader. Alla har väl köpt svartsprit någon gång? Hembränning finns mycket av och mörkertalet är stort. Så nej, legalisera inte knarket, inte cannabis heller.
Det funkar i Nederländerna och California, därför tror jag att det skulle funka även här.

Skulle mycket hellre betala lite mer och köpa det lagligt på ett café, än allt man måste ta för att köpa det olagligt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18578
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Legalisera droger?

Post by Krokus »

Skulle gissa på att Cosmos syftar på den höga skatten och momsen i Sverige. Eller?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36679
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Legalisera droger?

Post by memphis »

Det är ett slit att skaffa sig illegala droger. Först och främst se till att undvika polisen. Sen jaga rätt på någon som har den drogen man vill ha. Sen eventuellt sitta och vänta ändlösa timmar i nån soffa med folk man helst inte vill umgås med.
Och att det är billigt är bara skitsnack.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Legalisera droger?

Post by Richard »

Jag försöker hålla mig borta från illegala droger, men jag är nyfiken. Har provat i princip allt av nyfikenhet, men jag vill hålla mig inom lagen numera.

Men bjuds det på nån lina eller nått bloss, när man är på fest, så tackar jag inte nej...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13194
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Legalisera droger?

Post by amandara »

Du har en schysst eller ja schysst....hållning till droger Richard. Jag ser framför mig att testar jag heroin blir jag genast en nergången knarkare och hemlös lodis. Har aldrig tänkt att man skulle kunna prova för skojs skull.
Post Reply