Legalisera droger?

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

Post Reply

Vill du legalisera droger?

Ja
3
12%
Nej
13
52%
Endast cannabis
5
20%
Tveksam
4
16%
 
Total votes: 25

Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Legalisera droger?

Post by Klankedinken »

Det är så jag menar i alla fall inte att det är "tråkigt"...
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36669
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Legalisera droger?

Post by memphis »

Nej tråkigt är det verkligen inte!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Legalisera droger?

Post by Klankedinken »

Jag undrar varför det är kriminellt samt om vanliga kriminella använder mer droger än andra.. Alltså om dom blir kriminella pg.a. drogerna eller om dom har en personlighet som gillar drogerna?!

Konstig fråga förstås, men någon anledning borde finnas för varför man gillar/börjar bruka droger..
Undrar hur världen skulle sätt ut om det inte fanns droger?
User avatar
Bothrops
Nickelmedlem
Posts: 77
Joined: 01 Jan 2022, 16:13
Location: Skogen

Re: Legalisera droger?

Post by Bothrops »

Klankedinken wrote: 13 Mar 2022, 10:39 Det är inte så det beskrivs.. Det är att du blir passiv i livet.. Du tar cannabis istället för att sköta ett jobb till exempel..

Finns säkert exempel att man blir passiv. Skulle påstå att det finns både och. O klart det är ett missbruk o ta det dagligen var 5:e minut. För det är ren idioti. Men just cannabis går o sköta snyggt som med alkoholen. Sen förespråkar jag nykterhet de timmar du spenderar på jobbet. O till o från.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12648
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Legalisera droger?

Post by zoegas »

Att tappa kontrollen på sitt missbruk är mer en regel än ett undantag. Tro inte cannabis är nån lätt drog. Absolut inte för er med psykosproblematik.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Legalisera droger?

Post by Klankedinken »

zoegas wrote: 13 Mar 2022, 12:42 Att tappa kontrollen på sitt missbruk är mer en regel än ett undantag. Tro inte cannabis är nån lätt drog. Absolut inte för er med psykosproblematik.
Eller hur.. Folk fattar inte vad "beroendeframkallande" betyder..
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36669
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Legalisera droger?

Post by memphis »

Av cannabis blir man " bara" psykiskt beroende. Dvs man tror att man inte kan vara glad utan droger. Inte fysiskt beroende som tex av alkohol.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Legalisera droger?

Post by Klankedinken »

Har jag ingen aning om men många andra droger som är morfinliknande ger kroppsliga utsättningssymptom! Man använder ju cannabis som smärtstillande i USA så.. Tror du är ute och cyklar på den punkten?
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36669
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Legalisera droger?

Post by memphis »

Nej jag är inte ute och cyklar. Jag vet de facto att man inte blir fysiskt beroende av cannabis.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Legalisera droger?

Post by Klankedinken »

Här är ett citat från en sökning på google

Stora mängder dagligen kan medföra ett fysiskt beroende. Den som röker cannabis blandat med tobak får på mycket kort tid ett psykiskt och fysiskt beroende av nikotin. Abstinensbesvär vid missbruk av cannabis är sömnrubbningar, nervositet, svettningar samt dålig matlust.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36669
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Legalisera droger?

Post by memphis »

Jag har rökt en jävla massa cannabis. Har aldrig haft några fysiska utsättningsbesvär.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Legalisera droger?

Post by Klankedinken »

Det är ingen som påstår att du ljuger.. Det är bara det studier är gjorda på stora grupper av människor och då ser man det här.. Det är lite samma som med biverkningar, att det finns en procent-risk (30% risk att du får en biverkan)... Så kan jag tänka mig eftersom du inte fick biverkningar.. Men å andra sidan har jag också fått lära mig att man inte ska lita på missbrukare!
Post Reply