Videovåld

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Videovåld

Post by Fantasio »

"Henry: Portrait of a Serial Killer 2 - Mask of Sanity" verkar inte gå att få tag i. Tror inte den har fått så bra betyg, men jag vill se den i alla fall. Sedan vill jag ha "Texas chain saw massacre 2022", som jag tror den heter. Jag har glömt hur många versioner det finns och vad de heter.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Videovåld

Post by Fantasio »

Jag har beställt en film från 2017 kallad "Leatherface", en film i Motorsågsmassakern-serien. Var inne på Ginza och det ska finnas en nyproducerad film, men den hade de inte fått in ännu. Ringde min filmtokiga kompis och tipsade om filmerna.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Videovåld

Post by Fantasio »

Jag har precis sett "Texas chain saw massacre 3D" och jag gillar den skarpt. Lustigt nog fick den lite dåligt betyg, 4,8 av tio på IMDB. Det var kul att se Gunnar Hansen, han som spelade Leatherface i originalet från 1974. Det är den bästa "Motorsågsmassakern" om du frågar mig.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8173
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Videovåld

Post by Richard »

Jag gillar Texas Chainsaw Massacre 2, med han som bränner sig i huvudet med en ståltrådskrok hela tiden o smaskar i sig det... :D
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Videovåld

Post by Fantasio »

Jag har fem Motorsågsmassakern-filmer, men inte de fyra första. Den första är rätt dålig och blodfattig och den fjärde är usel. Tvåan och trean kommer jag inte ihåg så mycket av. Ikväll ska jag se en eller två till och det ska bli spännande, speciellt eftersom jag inte sett den ena. Det är kul med skräck!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36680
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Videovåld

Post by Geta »

Jag hörde en psykolog uttala sig om att personer som gillar skräck måste
vara väldigt arga av sig.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Videovåld

Post by Fantasio »

Nej, vad knasigt. Det stämmer såklart inte. Jag är inte speciellt arg, men började titta på "videovåld" vid 13 års ålder.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Videovåld

Post by Fantasio »

Jag snurrade till det i vanlig ordning. En av filmerna var originalet. HAr precis tittat klart på "Leatherface" som den näst sista heter. Den var bra, men slutade illa, jag som gillar lyckliga slut oavsett genre. Nu väntar jag bara på att den senaste ska släppas som DVD.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Videovåld

Post by Fantasio »

Det kanske skulle vara kul att köpa "Driller killer", filmen som fick regimer att gå i taket och ropa på förbud. En rätt tråkig film och tyvärr inte så mycket blod i den. Men den är kult och jag vill ha den i min samling.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Videovåld

Post by Fantasio »

Nya "Rabid" ska enligt försäljarens hemsida finns i lager om än ett fåtal. Tråkigt om jag inte får tag i den.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8173
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Videovåld

Post by Richard »

Fantasio wrote: 29 Jul 2022, 23:45 Nya "Rabid" ska enligt försäljarens hemsida finns i lager om än ett fåtal. Tråkigt om jag inte får tag i den.
Jag fick tag i den annars, så du kan få den.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Videovåld

Post by Fantasio »

Richard wrote: 30 Jul 2022, 07:19
Fantasio wrote: 29 Jul 2022, 23:45 Nya "Rabid" ska enligt försäljarens hemsida finns i lager om än ett fåtal. Tråkigt om jag inte får tag i den.
Jag fick tag i den annars, så du kan få den.
Tack, Richard. Självklart betalar jag för filmen. Men vi kan ju vänta ett tag, den kanske dimper ned i mitt brevinkast.
Post Reply