Kent hämnades sina mobbare, efter 35 år

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6440
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Kent hämnades sina mobbare, efter 35 år

Post by Hercules723 »

Zoidar wrote: 06 Dec 2021, 18:56
Hercules723 wrote: 06 Dec 2021, 18:53 Bra för honom. Jag tittade på videon.
Om något har jag förstått hur onda människor kan vara sedan jag blev kristen. Innan dess trodde jag inte ondska fanns, att alla är goda innerst inne. Numera förstår jag att ondska och onda människor tyvärr är en verklighet.
OKej, det var lite den uppfattningen jag fick av ditt inlägg som jag först citerade. Alla kan inte släppa traumatiska händelser, tyvärr. Det är olika från person till person. Jag är själv sådan som är väldigt långsökt med vad folk gör mot mig. Tur jag aldrig blev mobbad i skolan.

Har blivit dödshotad två gånger då jag spelat poker. Men sånt tyckte jag inte var jättejobbigt för jag antar att det är tomma hot. Mobbning hade varit värre.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22930
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kent hämnades sina mobbare, efter 35 år

Post by Zoidar »

Jag har haft tur och inte blivit mobbad. Det var en del som var taskiga mot mig, men också mot mina polare. Vi var ju nördgänget. Det var ju en hjälp att vi hade varandra. Det var några killar på skolan jag var rädd för. Jag försökte vara tuff tillbaka, men istället blev jag nördstämplad. Den jobbigaste tiden var väl 5an-7an. Sen blev det lugnare. Jag började gymma i 8an och sen ville tuffingarna bli kompis med mig, de som tidigare retat mig. Rätt sjukt hur det fungerar.

Dödshot är inte direkt trevligt.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18453
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Kent hämnades sina mobbare, efter 35 år

Post by Krokus »

Hercules723 wrote: 06 Dec 2021, 19:02 Har blivit dödshotad två gånger då jag spelat poker. Men sånt tyckte jag inte var jättejobbigt för jag antar att det är tomma hot. Mobbning hade varit värre.
Men fy! Var den som hotade dig en dålig förlorare?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6440
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Kent hämnades sina mobbare, efter 35 år

Post by Hercules723 »

Krokus wrote: 06 Dec 2021, 19:23
Hercules723 wrote: 06 Dec 2021, 19:02 Har blivit dödshotad två gånger då jag spelat poker. Men sånt tyckte jag inte var jättejobbigt för jag antar att det är tomma hot. Mobbning hade varit värre.
Men fy! Var den som hotade dig en dålig förlorare?
Det kan man lugnt säga. Det var över nätet. Mår inte dåligt över det. Men det är klart jag minns det. Speciellt den ena som skulle "skjuta mig i mitt feta ansikte." Så skrev han.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18453
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Kent hämnades sina mobbare, efter 35 år

Post by Krokus »

Obehagligt! :shock:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6440
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Kent hämnades sina mobbare, efter 35 år

Post by Hercules723 »

Zoidar wrote: 06 Dec 2021, 19:13 Jag har haft tur och inte blivit mobbad. Det var en del som var taskiga mot mig, men också mot mina polare. Vi var ju nördgänget. Det var ju en hjälp att vi hade varandra. Det var några killar på skolan jag var rädd för. Jag försökte vara tuff tillbaka, men istället blev jag nördstämplad. Den jobbigaste tiden var väl 5an-7an. Sen blev det lugnare. Jag började gymma i 8an och sen ville tuffingarna bli kompis med mig, de som tidigare retat mig. Rätt sjukt hur det fungerar.

Dödshot är inte direkt trevligt.
Konstigt nog, så missade jag ditt inlägg, Zoidar. Jag har aldrig varit någon "cooling", har aldrig för den delen brytt mig om sånt. Det var en kille i klassen i högstadiet som retades lite ibland. Han tyckte jag var en dagdrömmare, vilket jag alltid varit. Så jag är knappast sur för det idag. Man ska försöka inte vara sur över sånt som är sant. :)
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8173
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Kent hämnades sina mobbare, efter 35 år

Post by Richard »

Hercules723 wrote: 06 Dec 2021, 19:49
Krokus wrote: 06 Dec 2021, 19:23
Hercules723 wrote: 06 Dec 2021, 19:02 Har blivit dödshotad två gånger då jag spelat poker. Men sånt tyckte jag inte var jättejobbigt för jag antar att det är tomma hot. Mobbning hade varit värre.
Men fy! Var den som hotade dig en dålig förlorare?
Det kan man lugnt säga. Det var över nätet. Mår inte dåligt över det. Men det är klart jag minns det. Speciellt den ena som skulle "skjuta mig i mitt feta ansikte." Så skrev han.
Sånt där ska du ju polisanmäla! Eller är man anonym när man spelar?

Har väl blivit kallad både det ena o det andra på Flashback, men inget som jag tar illa upp med.

Men det är inget att ens skämta om sådana där hot egentligen...? Jag tror polisen ser rätt allvarligt på det. Jag skrev på gamla Viska att jag skulle skulle döda en våldtäktsman som gett sig på en nära anhörig till mig. Då kom polisen o hämtade mig. Förberedelse till mord, var jag misstänkt för... Men nä, det var han som friades från våldtäktsanklagelser (för andra gången) i tingsrätten, klar man blir lite sned!? Men visst, det var dumt skrivet av mig också...

Men jag friades också, dom frågade bl.a om jag skulle skjuta, spränga eller förgifta honom, samt om jag kan få tag i Semtex eller ett vapen...

Fast det värsta var ju att de slängde ut mig i ösregnet fast jag krävde att bli hemkörd i polisbil! Jag fick en bussbiljett, men fick ändå pröjsa en taxi från Helsingborg själv!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Kent hämnades sina mobbare, efter 35 år

Post by Klankedinken »

jag har vid ett tillfälle låtit en mobbare komma undan med det.. Lustiga är att han förmodligen valde ett tillfälle när jag inte skulle reagera.. Killen som mobbade blev senare diagnostiserad med Anti social personlighetsstörning för att han slagit ner någon på en tunnelbana.

Jag träffade han som jag svek några år senare och såvitt jag förstår så fanns inte det inget sätt att nå honom.. Lite märkligt :(
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6440
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Kent hämnades sina mobbare, efter 35 år

Post by Hercules723 »

Richard wrote: 09 Dec 2021, 11:16
Hercules723 wrote: 06 Dec 2021, 19:49
Krokus wrote: 06 Dec 2021, 19:23

Men fy! Var den som hotade dig en dålig förlorare?
Det kan man lugnt säga. Det var över nätet. Mår inte dåligt över det. Men det är klart jag minns det. Speciellt den ena som skulle "skjuta mig i mitt feta ansikte." Så skrev han.
Sånt där ska du ju polisanmäla! Eller är man anonym när man spelar?

Har väl blivit kallad både det ena o det andra på Flashback, men inget som jag tar illa upp med.
Båda gångerna var användarna utanför Sverige. Just den på PokerStars var från Nederländerna. Det går att stänga av chatten då man spelar. Så spelar jag nu!

För 3-4 veckor sedan på blockkedjan var det en användare som önskade död till min familj och mig. Bara för att han typ förlorade $10 i BCH! På blockkedjan är man anonym. Många är riktigt usla förlorare på pokersidorna. Skulle inte vilja spela live! Fast det kanske är mindre bråk då, för man brukar ju snacka om "Keyboard Warriors" på nätet. Fast egentligen är jag inte så intresserad av live poker.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6440
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Kent hämnades sina mobbare, efter 35 år

Post by Hercules723 »

Richard wrote: 09 Dec 2021, 11:16 Men det är inget att ens skämta om sådana där hot egentligen...? Jag tror polisen ser rätt allvarligt på det. Jag skrev på gamla Viska att jag skulle skulle döda en våldtäktsman som gett sig på en nära anhörig till mig. Då kom polisen o hämtade mig. Förberedelse till mord, var jag misstänkt för... Men nä, det var han som friades från våldtäktsanklagelser (för andra gången) i tingsrätten, klar man blir lite sned!? Men visst, det var dumt skrivet av mig också...
Tänkte kommentera detta också. Vissa som gör kriminella handlingar är typ hala som ålar. Finns många exempel på det!
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8074
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Kent hämnades sina mobbare, efter 35 år

Post by wasp »

User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Kent hämnades sina mobbare, efter 35 år

Post by Cosmos »

Tycker inte revansch är någon ond handling . Det är bara hummande batikhäxor som alltid ska skydda sina telningar. Särskilt de ensamkommande unga männen från Afghanistan som de tar hem till sina döda lägenheter. Det finns många fall som handlar om de unga flyktingarna som har utnyttjats sexuellt, psykologiskt, socialt mm av de trånande batikhäxorna.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Post Reply