vad göra vid minnesluckor??

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

partyjunkie

vad göra vid minnesluckor??

Post by partyjunkie »

hej.. vad ska man göra om man är helt säker på att man gör saker som man inte kommer ihåg??allt är som vanligt har bara konstiga tankar..det jag tänker det händer ?? exempel. jag kan tänka på någon människa vem som hälst nästa dag lägger den människan till mig som vänn. detta har hänt 7 eller 8 gånger på ett par veckor nu:s tycker inte att det kan vara en tillfällighet.. vad tror ni??
jag ska ringa psykiatrin igen på måndag och säga till dom måste göra något. byta medicin bli inlagd eller vad som helst.. :!:
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13285
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: vad göra vid minnesluckor??

Post by amandara »

Det är slumpen, som ibland spelar en spratt - och man ser mönster. För mig kan det vara att en bok sticker ut i bokhyllan och jag får för mig, en kort sekund, att jag måste läsa den. Fast jag alls inte läser böcker. Det kan komma nån sån glimt ibland av orsakssamband som man ser men som inte finns i verkligheten. För mig är det ett avgrundsrop från djup psykos. Prata med vården det tycker jag. Kul att se dig by the way.
Guest

Re: vad göra vid minnesluckor??

Post by Guest »

japp ska ringa min kontaktperson på måndag morgon
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13285
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: vad göra vid minnesluckor??

Post by amandara »

Bra. Ta hand om dig.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: vad göra vid minnesluckor??

Post by Klankedinken »

Jag har samma fenomen.. Det är obehagligt men det händer väldigt ofta! Det är som att jag kan förutspå vad som ska hända.. Andra människor kallar det slumpen eller sammanträffande, för mig är det mycket verkligare än så!
partyjunkie

Re: vad göra vid minnesluckor??

Post by partyjunkie »

nu har jag ringt min kontakt person vid psykiatrin. jag sa att jag ville höja clozapin till högre dos.. hon kunde inte svara på detta för min riktiga läkare var på höstlov och kommer tillbaks på måndag..
hon skulle ringa mig på onsdag igen och kolla läget.. om jag inte orkar att vänta så skulle jag få träffa någon annan akutläkare som jag aldrig träffat förut.. men sa att jag kunde vänta tills nästa vecka..
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37233
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: vad göra vid minnesluckor??

Post by Geta »

Det kan inte vara så bråttom.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply