Fick känslan att någon spydde

Moderator: Moderator 1

yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4292
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Fick känslan att någon spydde

Post by yrväder »

Det är inte en psykolog du behöver Zoidar, du behöver en KP från den mottagning du går på .
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36869
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Fick känslan att någon spydde

Post by Geta »

Zoidar,

Det måste vara något som är fel, när du måste ändra på allt hela tiden.
Arbetstider, dieter, fortskaffningsmedel.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Fick känslan att någon spydde

Post by Klankedinken »

Jag gör alltid annorlunda.. det sker spontant.. En psykolog kanske skulle säga att jag distraherar mig från någon obehagligt men i mitt fall så gör jag saker som får mig att växa som person!

Zoidar pratar dock om att han har mycket stress tror jag.. Det blir mer stress om man skiftar i schemat, jag har många perioder under veckan som jag bara lägger mig på soffan, funderar och samlar krafter! Ett tips från mig för att hantera stress..
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36869
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Fick känslan att någon spydde

Post by Geta »

Ja, att meditera är bra.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23184
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Fick känslan att någon spydde

Post by Zoidar »

Geta wrote: 31 Oct 2021, 12:27 Zoidar,

Det måste vara något som är fel, när du måste ändra på allt hela tiden.
Arbetstider, dieter, fortskaffningsmedel.
Väl ångestbeteende kanske? :geek:
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18552
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Fick känslan att någon spydde

Post by Krokus »

Zoidar,

Om det är ångest, kanske det skulle hjälpa med högre dos på antidepp? För mig mådde jag mycket bättre på 75mg Sertralin än 50mg. Tyvärr biverkningar.

Hör med läkaren! :)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23184
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Fick känslan att någon spydde

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 31 Oct 2021, 16:38 Zoidar,

Om det är ångest, kanske det skulle hjälpa med högre dos på antidepp? För mig mådde jag mycket bättre på 75mg Sertralin än 50mg. Tyvärr biverkningar.

Hör med läkaren! :)
Jag har faktiskt funderat på det.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Santina
Indiummedlem
Posts: 694
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: Fick känslan att någon spydde

Post by Santina »

Jag hade lika när jag var psykotisk, trodde att alla höll på att dö. Även jag. Trodde sen att jag levde på alla andras bekostnad, att jag stal energi från andra. Så jag kände att jag var tvungen att släppa taget så jag försökte prata med min familj om att jag troligtvis skulle dö. Men försökte minimera kontakten med folk eftersom jag stal deras energi.. Tur att jag var på sjukhuset. När jag inte låg och försökte släppa taget vankade jag av och an i korridorerna i några dagar. Som jag minns det. Kan ha varit bara en dag med.
Post Reply