Fick känslan att någon spydde

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23467
Joined: 10 May 2021, 16:12

Fick känslan att någon spydde

Post by Zoidar »

Nog psykossymtom. När jag var psykotisk trodde jag att alla höll på att dö. Så jag ringde runt och kollade så de levde.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18713
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Fick känslan att någon spydde

Post by Krokus »

Eller katastroftankar, vanligt vid ångest.

Minns någon gång när jag inte fick tag på mamma. Jag ringde mina syskon, inget svar. Ringde min moster, inget svar. Ringde min kusin i Malmö och hennes 12-årige son svarade. Han fattade inte vad jag ville, utan sa sedan till min kusin "det var nån försäljare från Stockholm, som frågade efter mormor".

Mamma var på bio. Jag var säker på att hon hade dött eller något liknande.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23467
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Fick känslan att någon spydde

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 30 Oct 2021, 18:59 Eller katastroftankar, vanligt vid ångest.

Minns någon gång när jag inte fick tag på mamma. Jag ringde mina syskon, inget svar. Ringde min moster, inget svar. Ringde min kusin i Malmö och hennes 12-årige son svarade. Han fattade inte vad jag ville, utan sa sedan till min kusin "det var nån försäljare från Stockholm, som frågade efter mormor".

Mamma var på bio. Jag var säker på att hon hade dött eller något liknande.
Kan verkligen förstå det. Idag hade jag paranoia över att någon kanske lånat pengar i mitt namn, sedan jag läst om de som blivit lurade. Ingen jätteångest, men kände mig orolig, så jag ringde banken.
Last edited by Zoidar on 30 Oct 2021, 19:14, edited 3 times in total.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18713
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Fick känslan att någon spydde

Post by Krokus »

Ojdå. Har du sänkt dosen på Peratsin nu?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23467
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Fick känslan att någon spydde

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 30 Oct 2021, 19:10 Ojdå. Har du sänkt dosen på Peratsin nu?
Min normaldos är 16mg. Sen höjde jag själv till 24mg och på sjuksköterskans inrådan sänkte jag till 20mg. Väl hos läkaren ansåg han att vi borde börja med testa 18mg, så den dosen har jag nu. Ska träffa honom på torsdag och då kanske jag får höjt till 20mg igen.

Däremot har jag halverat kolhydraterna om det nu kan spela in?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18713
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Fick känslan att någon spydde

Post by Krokus »

Hm ok. Du verkar lite svajig, och har gjort ett tag. Krya på dig! ❤️
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23467
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Fick känslan att någon spydde

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 30 Oct 2021, 19:15 Hm ok. Du verkar lite svajig, och har gjort ett tag. Krya på dig! ❤️
Känns lite så ja. Tack!
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18713
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Fick känslan att någon spydde

Post by Krokus »

Zoidar wrote: 30 Oct 2021, 19:13 Däremot har jag halverat kolhydraterna om det nu kan spela in?
Kanske! Många goda livsmedel är främst baserade på kolhydrater. Som t ex glass!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23467
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Fick känslan att någon spydde

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 30 Oct 2021, 19:18 Kanske! Många goda livsmedel är främst baserade på kolhydrater. Som t ex glass!
Ja glass 🍦

Min känsla för dygnets tider är också helt ur funktion. Lär väl inte bli bättre nu när det ska bli omställning till vintertid.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18713
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Fick känslan att någon spydde

Post by Krokus »

Skulle du kunna testa att dygna och på så vis lägga dig tidigare (än 0300)? Har för mig att både Hercules och Mrsearlgray har gjort så.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23467
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Fick känslan att någon spydde

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 30 Oct 2021, 19:23 Skulle du kunna testa att dygna och på så vis lägga dig tidigare (än 0300)? Har för mig att både Hercules och Mrsearlgray har gjort så.
Jo, skulle nog mått bra av det.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23467
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Fick känslan att någon spydde

Post by Zoidar »

Tror du jag jobbar för mycket Krokus? Skulle det hjälpa mig att jobba mindre kanske?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply