Löning ...

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Löning ...

Post by Zoidar »

Spargrisen ekade tom.

Edit: Vänta nu, sparhunden borde det stå :lol:

Image
Last edited by Zoidar on 01 Jun 2021, 12:46, edited 1 time in total.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6513
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Löning ...

Post by Hercules723 »

Det kom i grevens tid. :ugeek:
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Löning ...

Post by Zoidar »

Hercules723 wrote: 19 May 2021, 01:44 Det kom i grevens tid. :ugeek:
:lol: ja, sannerligen!
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58248
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Löning ...

Post by Nissegossen »

Fick tillbaka utlånade pengar av grannen igår. Har det tillgodo idag och kan handla för pengarna. Kom lägligt.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12578
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Löning ...

Post by Jocke »

Är alla fattiga här på viska3.1! Men de allra flesta lever ett utsvävande liv, bättre att satsa än att spara. Jag har visserligen stora utgifter varje månad, men klarar mig tack vare handikappersättningen. Men jag lever ändå ett halvt liv, som jag brukar uttrycka mig. Inga semestrar eller krogbesök numera, men jag känner mig tacksam att få leva ändå trots den stora "baksmällen" i vintras! Känner vartenda dag att jag har två sprickor i vänster hjärnhalva, det gör mig tacksam att akuta åtgärder kunde vidtas relativt fort. Det var nog bara fråga om timmar kvar, ja nu är jag nästan tillbaka i gammal form.

Men nu känner jag att jag har börjat kunna precisera mig nästan exakt vad som saknas, men jag är otroligt tacksam trots allt för Sveriges välfärd!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Löning ...

Post by Geta »

Jocke,

Bra att du börjar få tillbaka din gamla form efter smällen i vintras.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58248
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Löning ...

Post by Nissegossen »

Man rättar mun efter matsäcken, det går med mindre pengar det blir som ett tvångssparande när God Man talar om för mig hur mycket jag får att röra mig med. Tror att jag har en del pengar bakom det som är fördolt för mig och andra, men jag rättar min mun efter hur mycket jag får. Man kan inte leva över det man får, även om det finns mer pengar. Jag har veckopeng för en slarvig son med rik farsa. Ungefär som en 18 år gammal, vars farsa drar åt svångremmen på. För att han skall lära sig pengars värde.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12578
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Löning ...

Post by Jocke »

Märker att att högern stramar åt de som redan är fattiga, istället mot de redan rika, KD:s resonemang förstår jag mindre och nindre av.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6513
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Löning ...

Post by Hercules723 »

Dags att anpassa matsäcken efter plånboken som Nissegossen skrivit! Annars måste jag skaffa godeman som andra här på forumet!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Löning ...

Post by Geta »

Nu ska ju miljonärsskatt införas.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Löning ...

Post by Cosmos »

Mina pengar räcker aldrig en hel månad, har haft ett utsvävande liv så det är en delförklaring. God man vill jag inte ha, det kostar 1.000 kr/mån och får mig att känna mig som i fängelset. Emellertid håller jag nu i pengarna då jag har börjat en sopp-äggdiet. En tallrik fil med müsli, två äggmackor som lunch och en soppa till middag. Får se hur det går!
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Löning ...

Post by Zoidar »

Önskar dig lycka till Cosmos!
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply