Sluta med nikotinhjälpmedel

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23223
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Sluta med nikotinhjälpmedel

Post by Zoidar »

Dag 3 utan nikotin. Lite deppig från och till, men kanske är mitt normala mående. Får lite stressattacker också, men kan inte säkert säga att det är abstinens. Kan vara överdos kaffe eller mina låtsassnus som ska vara uppiggande.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23223
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Sluta med nikotinhjälpmedel

Post by Zoidar »

Tror jag blivit hungrigare. Märker i.o.m. att jag reggar så ser jag hur mycket jag äter.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Martina
Litiummedlem
Posts: 350
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Sluta med nikotinhjälpmedel

Post by Martina »

Zoidar, det är svårt för många att ta bort nikotin! Det du känner kände även jag när jag slutade. Fick många återfall innan jag lyckades. Håller tummarna.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23223
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Sluta med nikotinhjälpmedel

Post by Zoidar »

Martina wrote: 11 Nov 2021, 22:30 Zoidar, det är svårt för många att ta bort nikotin! Det du känner kände även jag när jag slutade. Fick många återfall innan jag lyckades. Håller tummarna.
Tack Martina! Hur lång tid tog det innan abstinensen gav sig?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Martina
Litiummedlem
Posts: 350
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Sluta med nikotinhjälpmedel

Post by Martina »

Den värsta abstinensen var över på 3-4 veckor. Men en del klarar sig nog bättre än jag.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23223
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Sluta med nikotinhjälpmedel

Post by Zoidar »

Martina wrote: 12 Nov 2021, 10:33 Den värsta abstinensen var över på 3-4 veckor. Men en del klarar sig nog bättre än jag.
Det var lång tid. 😨
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Martina
Litiummedlem
Posts: 350
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Sluta med nikotinhjälpmedel

Post by Martina »

Det kan vara lång tid men helt klart värt det! En frihetskänsla.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23223
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Sluta med nikotinhjälpmedel

Post by Zoidar »

Martina wrote: 12 Nov 2021, 10:36 Det kan vara lång tid men helt klart värt det! En frihetskänsla.
Det är en ekonomisk fråga också. Känns som totalt bortkastade pengar.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Martina
Litiummedlem
Posts: 350
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Sluta med nikotinhjälpmedel

Post by Martina »

Ja, pengarna behövs till annat!
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13166
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Sluta med nikotinhjälpmedel

Post by amandara »

Zoidar wrote: 12 Nov 2021, 10:40
Martina wrote: 12 Nov 2021, 10:36 Det kan vara lång tid men helt klart värt det! En frihetskänsla.
Det är en ekonomisk fråga också. Känns som totalt bortkastade pengar.
Håller med. Särskilt de sista hundralapparna i slutet av pengarna käns helt omotiverade. Jag tror att jag ska köpa en stock tobaks och nikotinfritt snus och försöka fasa ut.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23223
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Sluta med nikotinhjälpmedel

Post by Zoidar »

amandara wrote: 12 Nov 2021, 11:25 Håller med. Särskilt de sista hundralapparna i slutet av pengarna käns helt omotiverade. Jag tror att jag ska köpa en stock tobaks och nikotinfritt snus och försöka fasa ut.
Du kanske ska börja med köpa en dosa nikotinfritt och se hur det går. Så du inte hamnar på en stock som du inte använder.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13166
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Sluta med nikotinhjälpmedel

Post by amandara »

Zoidar wrote: 12 Nov 2021, 12:09
amandara wrote: 12 Nov 2021, 11:25 Håller med. Särskilt de sista hundralapparna i slutet av pengarna käns helt omotiverade. Jag tror att jag ska köpa en stock tobaks och nikotinfritt snus och försöka fasa ut.
Du kanske ska börja med köpa en dosa nikotinfritt och se hur det går. Så du inte hamnar på en stock som du inte använder.
Ja. Jag testade det för något år sen och det höll i 5 veckor. Jag tyckte det gick bra att sätta ut nikotinet. Sen är det ju det psykologiska beroendet, av att ha en prilla under läppen och allt. Ska testa.
Post Reply