Barnlös?

Om problem med samlevnad och att hitta en partner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18435
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Barnlös?

Post by Krokus »

Ja, precis. Äldre fäder är en riskfaktor för att barnet ska få schizofreni.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Barnlös?

Post by Fantasio »

Jag bär på dåliga gener och vill inte ha barn som växer upp och blir sjuka de också. Barnlöst är bäst i mitt fall.
User avatar
Santina
Indiummedlem
Posts: 678
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: Barnlös?

Post by Santina »

Man kan kalla det ofrivillig barnlöshet, men jag har börjat komma ut på andra sidan. Accepterar att det inte är för mig. Ekonomin är för dålig och min kropp skulle nog inte orka med. Men jag har lidit för det länge. Det var min högsta önskan att få barn.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Barnlös?

Post by Fantasio »

När jag var liten trodde jag att jag skulle få egna barn. Men jag är en knepig jäkel, så det hade inte slutat bra för barnet. Dåliga gener.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8159
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Barnlös?

Post by Richard »

Jag är inte ledsen för att jag inte har några barn, tvärtom, jag skulle aldrig klara av det, att bo tillsammans o kunna ge dom en bra uppfostran. Är glad att min syster inte heller har, o kommer nog aldrig att skaffa barn, då hade jag oroat mig för dom.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22903
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Barnlös?

Post by Zoidar »

Jag känner på ett sätt att det är skönt att inte ha barn. På ett annat sätt tänker jag att det kan bli ensamt när föräldrarna gått bort. Vem ska jag fira jul med? Syskonen kanske som inte heller har barn? Blir nog ensamt, tyvärr.

Sen tänker jag lite. En jag träffade hade förlorat hela sin familj, sina barn och make i en flygolycka. Jag har svårt att satsa livslyckan på något osäkert som familj och barn. Samtidigt har min familj varit det viktigaste jag haft. Svårt det där. Jag vill ha glädje i något bestående. Det var därför jag blev sökare som 20-åring och fann Kristus som 30-åring.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
Post Reply