Barnlös?

Om problem med samlevnad och att hitta en partner.

Moderator: Moderator 1

Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Barnlös?

Post by Klankedinken »

Jag har inte gett upp helt och hållet men jag vet hur knäppt det kan bli om man inte kan sköta sig.. Jag tror man måste kunna ge mer än en själv för att vara förälder, typ att orka mer än att bara vara sjuk. Det är konstigt men många säger att dom inte var beredd på att bli förälder och när dom väl satt där så klarar dom det.. I alla fall några, jag är som sagt schizofren så då vill jag inte föra det vidare.. Känns inte som jag vill att någon ska ärva mig så att säga :(
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Barnlös?

Post by amandara »

Jag saknar att ha barn.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36014
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Barnlös?

Post by Geta »

Jag ägnar mitt intresse åt min systers barn och barnbarn. Det är 2 år sedan
jag träffade dom. Min syster visar ständigt bilder i mobilen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Barnlös?

Post by memphis »

Jag träffar min lillebrors barn ganska ofta. Han har 2 flickor. Jag tycker de är jättefina, men blir inte sugen på att skaffa barn själv när jag ser vilket stort jobb det är. Hundar duger bättre åt mig. Det är billigare att ha hund också. På min inkomst kan man inte ha några barn och jag vill inte bli ett fall för soc.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Barnlös?

Post by amandara »

Nej, vi är för fattiga för att ha barn. Bara den aspekten är besk.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36014
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Barnlös?

Post by Geta »

Sedan tror jag att vi är för fixerade vid oss själva för att ha barn.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18133
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Barnlös?

Post by Krokus »

Geta wrote: 18 Nov 2021, 22:01 Sedan tror jag att vi är för fixerade vid oss själva för att ha barn.
Det är fler än bara vi med psykossjukdom som i vissa fall är självcentrerande. Tyvärr vissa föräldrar.

En bekant till mig är skitjobbig. Hon babblar bara om sig själv och hon babblar hela tiden. Jag hoppas att hon inte har barn.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Barnlös?

Post by Klankedinken »

Tänk på det inre barnet Geta!
Tar du hand om insidan kommer utsidan att bli fin också!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Barnlös?

Post by Fantasio »

Jag kanske inte skulle orka med barn, men vill kanske ha barn. Jag vet flera förståndshandikappade som har fått lämna bort sina barn till fosterhem. Har man under en viss intelligenskvot borde man steriliseras tycker jag. Kalla mig gärna fascist eller vad du nu vill, men sådana är mina tankar om barn.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36014
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Barnlös?

Post by Geta »

Lisbeth Pipping hade en utvecklingsstörd mor. Lisbeth har skrivit en bok om detta
och har hållit föredrag. Hon var här i stan för ett antal år sedan.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lisbeth_Pipping

Image
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9093
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Barnlös?

Post by Miika »

Jag har en väninna som vill ha barn. Båda har diagnoser och hon är 43 år och han är 60+
Hennes läkare tror hon klarar av det men det tror inte jag. Hon har boendestöd 2 gånger i veckan också. Inte kan man säga att det inte är en bra idé?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36014
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Barnlös?

Post by Geta »

Det är risk med en sådan gammal pappa också.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply