Tacos

Recept på bra, lättlagad och billig mat.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
Snuttan
Germaniummedlem
Posts: 3140
Joined: 25 Sep 2021, 15:34

Re: Tacos

Post by Snuttan »

Du är en ful fisk du. Håll dina slabbiga för dig själv!
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Tacos

Post by Klankedinken »

Men du behöver omega 3, det är jag full av!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tacos

Post by Fantasio »

Gör jag tacos blir det på ett halvkilo nötfärs. Får snåla med den, annars går det åt så mycket att andra gången jag äter av den blir lite för lite. Jalapenos är ett måste. Kanske att jag köper piri piri i kryddburk om den nu finns kvar. Massor av rå, gul lök vill jag ha på också. Jag älskar lök i alla dess former; Gul lök, rödlök, schalottenlök, purjolök och vitlök.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tacos

Post by Fantasio »

Det finns ett ställe kallat Taco bar i min hemstad. Är tydligen grundat 1983 o då var det något nytt på mathimlen. Jag har ätit där en gång, men det är länge sedan nu. Ska jag äta hårda bröd behöver jag kniv och gaffel för att få i mig det som ramlat ned på tallriken. Har ingen aning om storleken på portionerna. Jag antar att man får äta två gånger för att bli riktigt mätt. Beställa två gånger. Då blir det rejält dyrt.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18139
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Tacos

Post by Krokus »

Nej då, du beställer bara en extra stor portion! De har olika storlekar på portionerna. Deras enchiladas är smaskens!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12270
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Tacos

Post by zoegas »

Det var längesen jag åt. Tröttnat på det. Spiskummin. Uäk..

Det har öppnat ett Taco hak här. Men priserna...
Snuttan
Germaniummedlem
Posts: 3140
Joined: 25 Sep 2021, 15:34

Re: Tacos

Post by Snuttan »

zoegas wrote: 20 Oct 2022, 10:28 Det var längesen jag åt. Tröttnat på det. Spiskummin. Uäk..

Det har öppnat ett Taco hak här. Men priserna...
Pröva tacopaj :D .
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36026
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Tacos

Post by Geta »

ICA har kommit ut med en färdigkryddad vegetarisk tacofärs som
är torkad;

Image
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7971
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Tacos

Post by Richard »

Jag åt tacos i söndags. Min mamma bjöd mig på middag o hon vet att jag gillar tacos. Men jag åt bara 3 små tacos, för mumsade jag I mig 4 stora.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tacos

Post by Fantasio »

Richard wrote: 21 Oct 2022, 07:41 Jag åt tacos i söndags. Min mamma bjöd mig på middag o hon vet att jag gillar tacos. Men jag åt bara 3 små tacos, för mumsade jag I mig 4 stora.
Tre små låter inte så mycket, Richard. Fast nu vet jag ju inte hur mycket du har på dem.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tacos

Post by Fantasio »

Taco Bar har en kategori som heter "Klassisk". Tror det är tre olika storlekar på rätten som satts på pränt; Regular/Grande/Super Grande. Tyvärr såg jag inga priser.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tacos

Post by Fantasio »

Creme fraiche tipsade någon om. Det har jag aldrig testat. Har knappt ens köpt det till matlagning överhuvudtaget. Jag kan inte gå på ett tacoställe med min gamla arbetskamrat, för han har fått för sig att han inte gillar det. Vad tusan, alla gillar väl tacos?
Post Reply