Lösviktsgodis

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13150
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Lösviktsgodis

Post by amandara »

Klankedinken wrote: 29 Nov 2021, 17:35
amandara wrote: 29 Nov 2021, 17:07
Klankedinken wrote: 29 Nov 2021, 15:13 Det är namnet på Amandaras nya bok "Sockerhjärnan".. Det är för att snylta på Anders Hansen och hans påhitt :)
Vad heter Anders Hansens bok?
Ett tips..

"Med tanke på maten"! Det skulle slå stort..

Han har flera böcker på google.
Med tanke på maten....slående titel. Men fan....Det är LCHF, sockerberoende, viktväktarna, lifesum, alkoholism och fan och hans jäkla moster. Ibland blir det bara för mycket av allt och lite till. Titeln får dock 10 poäng av 10 möjliga. För någon annan, kanske Anders Hansen eller någon kostexpert. Men bara ordet kostexpert får det att krulla sig i ryggraden på mig. Ibland står det en upp i halsen.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Lösviktsgodis

Post by Klankedinken »

Jag är uppe nu!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Jag tycker om engelsk konfekt, men när jag handlade plockgodis i mataffären var de stenhårda och gamla. Gick inte att tugga, de ska vara mjuka. Jag kanske går till en butik som heter Gottegrisen imorgon. Mycket choklad ska det bli.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Jag tror jag skjuter på godisinköpet tills nån gång nästa vecka. Har fullt upp imorgon med tvätt och ett besök till min gamle vän. Jag har svårt för svårtuggat godis. Tycker mest om choklad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Nog för att jag är hungrig, men sötsuget finns kvar inom mig. Blir det plockgodis imorgon eller inte? Förmodligen inte och lika bra det. Men visst är det gott.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Man kanske skulle göra slag i saken och fylla en påse med lösgodis. Inte bra för min diabetes, men det är ju så gott. Jag ska ändå ned på stan imorgon så det blir ingen omväg att gå. Godis är gott.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

En favorit är Fazers likörkonfekt. De gånger jag åkt Ålandsfärja har det blivit en stor kartong med sådan choklad. De ligger inneslutna i papper och tror inte att de går att få bland plockgodiset. En hel del lösviktsgodis är även segt och svårtuggat. Jag kommer att kraftsamla på chokladen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Jag skulle ju kunna spankulera ned på stan imorgon och gå förbi en godisaffär med mycket plockgodis. Är väl stängt då det är röd dag, men man vet aldrig. Jag har inte köpt plockgodis på flera år och gången innan det var säkert 20 år sedan. Jag är svag för choklad.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Lösviktsgodis

Post by Koi »

I min närmaste Willys kostar det 40kr/kg om man är medlem.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Just priset säger mig inget, men antar att det är bra pris om de gör reklam för det. Ska du slå till, Koi?
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Lösviktsgodis

Post by Koi »

Nä. Köpte till påskafton. Nu är det slut.

Det är ungefär halva priset
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8191
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Lösviktsgodis

Post by Richard »

Jag ska sluta köpa lösgodis, dels för att det inte är särskilt hygieniskt, ibland har man hört rent hemska och äckliga historier. Sen att godisarna är mycket mer godare i färdiga påsar, inte så hårda som lösgodiset kan vara.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply