Lösviktsgodis

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Lösviktsgodis

Post by Klankedinken »

Lite komik då..

7000 kcal är ett kilo kroppsfett..

Lösviktsgodis innehåller 440 kcal per hekto

1250 gram är = 12.5 hekto godis = 1.25 kg godis

12.5 X 440 kcal är= 5500 kcal..

Egentligen är det mer av en blunder för hälsan och diabetes än för vikten.. En gång är ingen gång och så få gånger som möjligt är bra!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Jag gick förbi godisbutiken jag tänkt handla på på vägen hem. Gick inte in då jag ej hade ryggsäcken på mig och skulle handla ett sexpack i mataffären. Lika bra det, men visst är jag sugen på något sött nu.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Jag gillar det där godiset som ser ut som tavelkritor, vita o avlånga. Men det mesta av krutet lägger jag på choklad, men även sega råttor. Chansar och köper engelsk konfekt. Jag kan ju ta en i handen och klämma på den. Är den stenhård får jag lägga bara den biten i påsen, inte lägga tillbaka något jag fingrat på. jag gillar det mesta i godisväg, bara det inte är för svårtuggat.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Något av det godaste godiset är chokladbitar med vitt strössel på. Som en kupol i formen. Platt botten och rundad på ovansidan, om ni förstår. Finns olika sorter med choklad. Tänker ta sega råttor o vingummin också. Och de där "tavelkritorna" jag nämnde tidigare i tråden. Hoppas få med mig surt godis också. Och salt godis i blygsamma mängder. Och hoppas att den engelska konfekten inte är gammal och hård.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Lösviktsgodis

Post by Zoidar »

Ibland äter jag 5-600 gram lösviktsgodis på bion.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Varken priset eller mängden säger mig något. Fast ett halvkilo godis låter mycket det. Jag var på vippen att ge matbutiken som hade förstenat godis en chans, men ville inte gå ur i regnet.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Visserligen har jag lagt av med lite jox, som alkohol och cigaretter och försöker att inte dricka så mycket läsk, men jag vill nog unna mig lite plockgodis. Bara en gång. Jag har inte handlat på flera år och gången dessförinnan var superlänge sedan. Hoppas det finns sådan där Centerchoklad, de med smet i sig. Oj, vad sugen jag blir.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Lösviktsgodis

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 25 Oct 2022, 22:19 Visserligen har jag lagt av med lite jox, som alkohol och cigaretter och försöker att inte dricka så mycket läsk, men jag vill nog unna mig lite plockgodis. Bara en gång. Jag har inte handlat på flera år och gången dessförinnan var superlänge sedan. Hoppas det finns sådan där Centerchoklad, de med smet i sig. Oj, vad sugen jag blir.
Lite får man unna sig. :D
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Japp! Tror jag går till en godisbutik nere på stan imorgon. Frågan är om jag ska ta en bytta eller en påse. Tror de har båda. Räknar kallt med att jag får slänga en del godis om det blir för segt. Mitt fokus ligger på chokladen.
Martina
Litiummedlem
Posts: 337
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Lösviktsgodis

Post by Martina »

Willys säljer lösgodis för 49.90 denna vecka.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Jag köpte godis i lösvikt för över 100 :-.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Lösviktsgodis

Post by Fantasio »

Jag har ätit mig illamående på godis både igår och idag. Nu är godiset slut. Blir nog att köpa mer nästa vecka eller så.
Post Reply