Ställ en fråga

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21983
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Ställ en fråga

Post by MsTibbs »

Vill ha hund men det funkar inte då jag reser mycket och jobbar.

Samma?
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23309
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Ställ en fråga

Post by Zoidar »

Hund, katt, fiskar naturligtvis och geckos (De är jättesöta! Hållit en sån på zoobutiken). Kan även tänka mig kaniner.

Samma.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36749
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Ställ en fråga

Post by memphis »

Kan bara tänka mig att ha hundar. Om jag inte bor på en gård förstås. Då skulle jag ha höns och kalkoner och kanske ännu mer djur.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23309
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Ställ en fråga

Post by Zoidar »

memphis wrote: 01 Apr 2024, 13:54 Kan bara tänka mig att ha hundar. Om jag inte bor på en gård förstås. Då skulle jag ha höns och kalkoner och kanske ännu mer djur.
Får?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36749
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Ställ en fråga

Post by memphis »

Nej! Får går bort! Det är så mycket jobb med dem och om de får ungar bllir det ibland komplikationer med förlossningen. Av samma anledning- inga kor! :D
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23309
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Ställ en fråga

Post by Zoidar »

memphis wrote: 01 Apr 2024, 13:58 Nej! Får går bort! Det är så mycket jobb med dem och om de får ungar bllir det ibland komplikationer med förlossningen. Av samma anledning- inga kor! :D
Aha får är annars jättesöta.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37027
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Ställ en fråga

Post by Geta »

Det är inte därför man har djur.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58408
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Ställ en fråga

Post by Nissegossen »

Det är mat läder ev päls, fårpäls, renskinn, lammskinn skall vara bra att ligga på
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18643
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Ställ en fråga

Post by Krokus »

Zoidar wrote: 01 Apr 2024, 08:29 Byter ämne.

Vilka husdjur kan du tänka dig att ha?
Hund eller katt. Om jag får drömma lite vore det inte helt fel med häst och ko också. Häst behöver jag nog inte motivera, men kossor är ju så söta! Ibland ser jag på videor där folk gullar med kossor. Klappar och kliar dem. Underbart.

Trodde du på tomten när du var liten?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37027
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Ställ en fråga

Post by Geta »

När jag var liten såg jag tomten. Han var gråklädd.

Samma fråga.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58408
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Ställ en fråga

Post by Nissegossen »

har aldrig gjort



samma
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23309
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Ställ en fråga

Post by Zoidar »

Geta wrote: 01 Apr 2024, 20:57 När jag var liten såg jag tomten. Han var gråklädd.
Då tror du kanske fortfarande på tomten, Geta?

Jo, jag trodde på tomten som liten. Upplevde det som ett svek att mina föräldrar ljugit för mig om tomten.

Samma.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply