Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12599
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Jocke »

amandara wrote: 18 Apr 2024, 03:25
Jocke wrote: 17 Apr 2024, 19:16
amandara wrote: 17 Apr 2024, 19:07

Brusten tillitsförmåga japp. Som följt med genom livet. Har alltid haft vänner. Men det har varit prestationer våra vänskaper har byggt - inget djupare. När jag blev psykotisk var jag så snurrig i huvudet så jag ville inte umgås med folk. Av och till har jag haft 1000 tankar samtidigt - då är det svårt att vara här och nu och ha relationer. Jag tycker att jag har blivit felbehandlad i ca 10 år, det gör det inte precis lättat situationer. Att drabbas av psykos förstör mycket och på många plan. Jo jag har trauma från barndomen och har flyttat sjukt många gånger, jag har aldrig rotat mig utan ständigt nya skolor, klasser, kompisar. Jag vet inte heller om jag någonsin kommer att känna någorlunda bra tillit.
Tack Amandara! Nu tänker jag ett ord, prekognition! Vet inte direkt vad det är, men många säger att jag överdriver mina problem. Men jag kan inte förklara varför mitt tillit till andra är bruten! Men som sagt jag tror jag måste byta mönster i livet, men problemen finns där i alla fall var man än är. Hoppas du mår någorlunda numera Amandara!
Jomen Jocke - jag har det bra, på det stora hela. Men jag tror att om man är tillitsskadad - så sätter det spår. Men samtidigt tänker jag, som när man går in i ett förhållande - att många känner sig osäkra? Det är väl inte alltid så lätt att lita på den andre att man ska duga till. Jag tycker ofta att jag hör att folk säger att de har svårt att knyta an, självkänslan är inte på topp. Eller? Det kanske inte är så många? Jag vet inte.
När man har blivit kränkt några ggr, då tappar man givetvis den riktiga självkänslan, Givetvis är det nog ganska många som har blivit kränkta, men för mig personligen är det en privatsak, men många skulle nog säga att jag överdriver. Ja, har väldigt svårt att knyta an pga att många tror jag klarar mig själv. Men för dig, så tror jag din självkänsla är skadad pga att du som jag inte kan se vem som är ärlig mot en? Men tack så hemskt mycket Amandara! Jag måste släppa det gamla livet och börja om, men frågan är hur man gör det på ett värdigt sätt?
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13213
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

Jocke! Det är väl så - men samtidigt, medvetandet lever sitt eget liv - oavsett vad vi tycker om det. Man kan säga till sig själv ”sluta tänk på det”, ”ryck upp dig” och sånt. Men det medvetandet vill bearbeta det harvar det på om. Så är det för mig iaf. Det är väl lite som att säga till en deprimerad - ta dig i kragen. Inte så lätt.
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12599
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Jocke »

Amandara! Jo det är nog tragglandet av det underjordiska medvetande som jag tror kränker mig dagligen, men jag har nog fel? Men samtidigt vill jag påvisa att jag är tacksam över livet ändå. Vet inte om jag förstod dig rätt nu? Jag är rätt omedveten om livets skörhet och kan inte hata någon.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13213
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

Jamen precis. Tragglande av det underjordiska medvetandet - precis så är det. Minnen, händelser, erfarenheter. Rätt vad det är gör de sig påminda, och då är det inte roligt. Jag är oxå tacksam till livet. Ändå. Utan alla de erfarenheter man har - vem hade man varit då?
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36742
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by memphis »

Råkade nyss döda en blomfluga. Tror inte att det påverkar karmat det man inte medvetet gör.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36742
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by memphis »

Ibland önskar jag mig ett liv bakom stängda persienner. Men som det är nu har jag krukväxter som behöver ljuset.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12599
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Jocke »

Bor på övervåningen men har ändå persiennerna nerdragna främst i sovrummet och köket. Ja i köket är det nödvändigt då solen gassar ordentligt på eftermiddagen.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58377
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Nissegossen »

För att inte få så varmt under värmebölja, på morgonen vinkla alla persienner i fönstren i lägenheten, på kvällen öppna alla fönster och öppna alla garderober, de blir annars dom värmemagasin, på morgonen stäng alla fönster och garderobsdörrar se till att fönstren inte släpper ljus. Ha alltså persiennerna vinklade dagtid

Numera har jag AC så jag hoppas slippa den mesta värmen i min lägenhet i år, men man skall bara ha några få mindre grader inne mot ute annars kan man få lunginflammation och dö pga det
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12691
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by zoegas »

Nissegossen wrote: 18 Apr 2024, 09:51 För att inte få så varmt under värmebölja, på morgonen vinkla alla persienner i fönstren i lägenheten, på kvällen öppna alla fönster och öppna alla garderober, de blir annars dom värmemagasin, på morgonen stäng alla fönster och garderobsdörrar se till att fönstren inte släpper ljus. Ha alltså persiennerna vinklade dagtid

Numera har jag AC så jag hoppas slippa den mesta värmen i min lägenhet i år, men man skall bara ha några få mindre grader inne mot ute annars kan man få lunginflammation och dö pga det
Hitte på. Lunginflammation är virus. Inte en käft hade levt i Sibirien om det vore sant. Där kan temperaturskillnaden ute/inne vara 80 grader.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58377
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Nissegossen »

zoegas wrote: 18 Apr 2024, 09:56
Nissegossen wrote: 18 Apr 2024, 09:51 För att inte få så varmt under värmebölja, på morgonen vinkla alla persienner i fönstren i lägenheten, på kvällen öppna alla fönster och öppna alla garderober, de blir annars dom värmemagasin, på morgonen stäng alla fönster och garderobsdörrar se till att fönstren inte släpper ljus. Ha alltså persiennerna vinklade dagtid

Numera har jag AC så jag hoppas slippa den mesta värmen i min lägenhet i år, men man skall bara ha några få mindre grader inne mot ute annars kan man få lunginflammation och dö pga det
Hitte på. Lunginflammation är virus. Inte en käft hade levt i Sibirien om det vore sant. Där kan temperaturskillnaden ute/inne vara 80 grader.
Fel, lunginflammation kan vara både bakteriell och av virus https://capio.se/sjukdomar-och-besvar/l ... lammation/
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12691
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by zoegas »

Nissegossen wrote: 18 Apr 2024, 10:00
zoegas wrote: 18 Apr 2024, 09:56
Nissegossen wrote: 18 Apr 2024, 09:51 För att inte få så varmt under värmebölja, på morgonen vinkla alla persienner i fönstren i lägenheten, på kvällen öppna alla fönster och öppna alla garderober, de blir annars dom värmemagasin, på morgonen stäng alla fönster och garderobsdörrar se till att fönstren inte släpper ljus. Ha alltså persiennerna vinklade dagtid

Numera har jag AC så jag hoppas slippa den mesta värmen i min lägenhet i år, men man skall bara ha några få mindre grader inne mot ute annars kan man få lunginflammation och dö pga det
Hitte på. Lunginflammation är virus. Inte en käft hade levt i Sibirien om det vore sant. Där kan temperaturskillnaden ute/inne vara 80 grader.
Fel, lunginflammation kan vara både bakteriell och av virus https://capio.se/sjukdomar-och-besvar/l ... lammation/
Ja, men AC är ingen hälsofara. Absurt.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37009
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Det har skrattats åt att gamla personer inte vill sitta i drag på bussar men jag har suttit i drag och blivit jättedålig men inte fått lunginflammation direkt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply