Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12599
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Jocke »

Jag kan tyvärr inte bryta de direktiv jag har nu, jag måste acceptera faktum, att de flesta hör de sidor av mig som är motbjudande. Alltså tycker de att jag får klara mig själv, vilket är ett felaktigt begrundande.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13213
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

Jocke wrote: 17 Apr 2024, 18:14 Du memphis! Jag klarar inte att relativisera varför jag inte fullt ut kan förklara hur problemen ligger till. Har en massa hinder orsakad av tidigare felaktiga beteenden både av mig och andra. För mig handlar det om brusten tillitsförmåga som jag nog aldrig kommer över. Vet inte vem här på viska som kan förklara det bättre än mig? Antingen MsTibbs eller Amandara? Men de har råkat ut för så mycket värre grejer än mig, så nä, men kanske då Fantasio då? Men nä ingen aning.
Brusten tillitsförmåga japp. Som följt med genom livet. Har alltid haft vänner. Men det har varit prestationer våra vänskaper har byggt - inget djupare. När jag blev psykotisk var jag så snurrig i huvudet så jag ville inte umgås med folk. Av och till har jag haft 1000 tankar samtidigt - då är det svårt att vara här och nu och ha relationer. Jag tycker att jag har blivit felbehandlad i ca 10 år, det gör det inte precis lättat situationer. Att drabbas av psykos förstör mycket och på många plan. Jo jag har trauma från barndomen och har flyttat sjukt många gånger, jag har aldrig rotat mig utan ständigt nya skolor, klasser, kompisar. Jag vet inte heller om jag någonsin kommer att känna någorlunda bra tillit.
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12599
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Jocke »

amandara wrote: 17 Apr 2024, 19:07
Jocke wrote: 17 Apr 2024, 18:14 Du memphis! Jag klarar inte att relativisera varför jag inte fullt ut kan förklara hur problemen ligger till. Har en massa hinder orsakad av tidigare felaktiga beteenden både av mig och andra. För mig handlar det om brusten tillitsförmåga som jag nog aldrig kommer över. Vet inte vem här på viska som kan förklara det bättre än mig? Antingen MsTibbs eller Amandara? Men de har råkat ut för så mycket värre grejer än mig, så nä, men kanske då Fantasio då? Men nä ingen aning.
Brusten tillitsförmåga japp. Som följt med genom livet. Har alltid haft vänner. Men det har varit prestationer våra vänskaper har byggt - inget djupare. När jag blev psykotisk var jag så snurrig i huvudet så jag ville inte umgås med folk. Av och till har jag haft 1000 tankar samtidigt - då är det svårt att vara här och nu och ha relationer. Jag tycker att jag har blivit felbehandlad i ca 10 år, det gör det inte precis lättat situationer. Att drabbas av psykos förstör mycket och på många plan. Jo jag har trauma från barndomen och har flyttat sjukt många gånger, jag har aldrig rotat mig utan ständigt nya skolor, klasser, kompisar. Jag vet inte heller om jag någonsin kommer att känna någorlunda bra tillit.
Tack Amandara! Nu tänker jag ett ord, prekognition! Vet inte direkt vad det är, men många säger att jag överdriver mina problem. Men jag kan inte förklara varför mitt tillit till andra är bruten! Men som sagt jag tror jag måste byta mönster i livet, men problemen finns där i alla fall var man än är. Hoppas du mår någorlunda numera Amandara!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37009
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Vetskap i förväg.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36742
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by memphis »

Att sakna tillit är också en del av sjukdomsbilden. Jag brukar få höra att jag är ovanligt misstänksam. Vad det beror på har jag ingen lust att rota i. Jag förväntar mig det värsta ibland när deg gäller mina medmänniskor. Och kanske blir det ibland en självuppfyllande profetia.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12599
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Jocke »

Jag kanske saknar intuition Geta och memphis! Jag borde känna mer närvaro med personalen, men de får inte bli ens vänner. Det är samma sak med lärarna, jag känner den där distansen. Men de försöker nå mig, men jag vet inte hur. Jag har varit paranoid förr, men jag tror inte jag är det längre. Självuppfyllande profetia hur? Kanske jag drar felaktiga slutsatser, när jag tror andra gör det.
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12599
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Jocke »

Ja nu har både passet och fotografen dykt upp i andra sammanhang på nyheterna, inte samma bilder men innebörden dök upp i oroliga sammanhang. Nja, jag verkar som många andra snappa upp nyheter från redaktionerna hur det nu funkar vet jag inte. Det dyker upp i stort sett samma saker som jag trodde jag var ensam om att tänka. Men nä tusentals tänker liknande men det kan betyda olika, svårt att förklara.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36742
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by memphis »

Jocke wrote: 17 Apr 2024, 19:53 Ja nu har både passet och fotografen dykt upp i andra sammanhang på nyheterna, inte samma bilder men innebörden dök upp i oroliga sammanhang. Nja, jag verkar som många andra snappa upp nyheter från redaktionerna hur det nu funkar vet jag inte. Det dyker upp i stort sett samma saker som jag trodde jag var ensam om att tänka. Men nä tusentals tänker liknande men det kan betyda olika, svårt att förklara.
Du talar om synkronicitet. Bob Dylan kallar det, och mycket annat som skett, för en "penetrerande magi". Tyckte det var väl talat av honom.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58377
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Nissegossen »

God Natt
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
femfemman
Litiummedlem
Posts: 328
Joined: 30 Dec 2023, 12:08

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by femfemman »

Att det är, förhoppningsvis bra, fotboll på TV klockan 21.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37009
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Jung talar om det kollektiva omedvetna
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12599
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Jocke »

memphis wrote: 17 Apr 2024, 19:57
Jocke wrote: 17 Apr 2024, 19:53 Ja nu har både passet och fotografen dykt upp i andra sammanhang på nyheterna, inte samma bilder men innebörden dök upp i oroliga sammanhang. Nja, jag verkar som många andra snappa upp nyheter från redaktionerna hur det nu funkar vet jag inte. Det dyker upp i stort sett samma saker som jag trodde jag var ensam om att tänka. Men nä tusentals tänker liknande men det kan betyda olika, svårt att förklara.
Du talar om synkronicitet. Bob Dylan kallar det, och mycket annat som skett, för en "penetrerande magi". Tyckte det var väl talat av honom.
Koherent teori? Jag ska börja betrakta, att mina tankar är offentliga, eller de jag beskriver är offentliga. Kanske därför ingen vill komma i direkt beröring med en? Synkronicitet ska betraktas som en sällsynt upplevelse som kanske bara inträffa en gång under sin livstid. Medan detta upplever jag i stort sett varje dag, kanske därför jag upplevs vara deprimerad? Jag är inte deprimerad så, men jag är less på att inte ha egna tankar.
Post Reply