Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36725
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by memphis »

Ja men det är något som många upplever. Jag kände en man som blev ursinnig på att andra "stal" hans tankar. Nissegosssen säger att hans tankar är offentliga, han med. Jag har själv varit med om att mina tankar spridits utan mitt godkännande. Men det är en missuppfattning att våra tankar är våra egna. Det är så att alla våra tankar har samma källa och samma slutstation. Inget vi tänker är UNIKT.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36997
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Dina tankar är inte offentliga.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12597
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Jocke »

Geta wrote: 17 Apr 2024, 20:18 Dina tankar är inte offentliga.
Kanske därför folk säger att jag upprepar mig ofta. Ja som memphis säger att någon stjäl hennes bekants tankar, men jag upplever ocg tror jag stjäl andras tankar enligt dem. Att jag är roten till det onda. Jobbigt bara det.
Last edited by Jocke on 17 Apr 2024, 20:39, edited 1 time in total.
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12597
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Jocke »

Vad är preferens nu då?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36997
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Jocke,

Du verkar ha fastnat i negativa tankar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12597
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Jocke »

Geta wrote: 17 Apr 2024, 20:34 Jocke,

Du verkar ha fastnat i negativa tankar.
Nu vet jag inte på vilken sida du står på, samhällets eller min?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36997
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Vi lever väl båda i samhället.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12597
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Jocke »

men som du säger det så låter det som att du är en motståndare inom samhällets ramar som inte förstår de som står utanför samhällets ramar?
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21965
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by MsTibbs »

Om jag kommer somna?
In a world where you can be anything, be kind.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58363
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Nissegossen »

God Morgon
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13210
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

Jocke wrote: 17 Apr 2024, 19:16
amandara wrote: 17 Apr 2024, 19:07
Jocke wrote: 17 Apr 2024, 18:14 Du memphis! Jag klarar inte att relativisera varför jag inte fullt ut kan förklara hur problemen ligger till. Har en massa hinder orsakad av tidigare felaktiga beteenden både av mig och andra. För mig handlar det om brusten tillitsförmåga som jag nog aldrig kommer över. Vet inte vem här på viska som kan förklara det bättre än mig? Antingen MsTibbs eller Amandara? Men de har råkat ut för så mycket värre grejer än mig, så nä, men kanske då Fantasio då? Men nä ingen aning.
Brusten tillitsförmåga japp. Som följt med genom livet. Har alltid haft vänner. Men det har varit prestationer våra vänskaper har byggt - inget djupare. När jag blev psykotisk var jag så snurrig i huvudet så jag ville inte umgås med folk. Av och till har jag haft 1000 tankar samtidigt - då är det svårt att vara här och nu och ha relationer. Jag tycker att jag har blivit felbehandlad i ca 10 år, det gör det inte precis lättat situationer. Att drabbas av psykos förstör mycket och på många plan. Jo jag har trauma från barndomen och har flyttat sjukt många gånger, jag har aldrig rotat mig utan ständigt nya skolor, klasser, kompisar. Jag vet inte heller om jag någonsin kommer att känna någorlunda bra tillit.
Tack Amandara! Nu tänker jag ett ord, prekognition! Vet inte direkt vad det är, men många säger att jag överdriver mina problem. Men jag kan inte förklara varför mitt tillit till andra är bruten! Men som sagt jag tror jag måste byta mönster i livet, men problemen finns där i alla fall var man än är. Hoppas du mår någorlunda numera Amandara!
Jomen Jocke - jag har det bra, på det stora hela. Men jag tror att om man är tillitsskadad - så sätter det spår. Men samtidigt tänker jag, som när man går in i ett förhållande - att många känner sig osäkra? Det är väl inte alltid så lätt att lita på den andre att man ska duga till. Jag tycker ofta att jag hör att folk säger att de har svårt att knyta an, självkänslan är inte på topp. Eller? Det kanske inte är så många? Jag vet inte.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13210
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

Nissegossen wrote: 18 Apr 2024, 02:21God Morgon
Morrn Nissegossen 😃
Post Reply