Vad har ni gjort idag?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 56943
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Nissegossen »

Är sur, var på elgiganten och där sade de, det har vi inte i affären, det är inte ens vad vi säljer. Detta både om RAM-minnen och externt ljudkort. Utan ett företag som säljer det på elgigantens hemsida. Läste ju inte det finstilta på webben, så jag blev ju lurad, visste precis vad jag ville ha och hade det präntat på en lapp. Han fick ju fram samma som jag, men kunde inte köpa över disk. Det stod en vakt 4 meter ifrån och jag sade skall han visa mig ut härifrån, för jag vet att någon behöver ge sitt godkännande innan jag kunde åka ned med hissen. Grabben sade, jag tror inte det behövs, han gick med mig och höll för något på ett ställe, sedan tryckte han ned mig. Jag gjorde tummen ned för Elgiganten det är vad jag tycker.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10323
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by mrsearlgray »

städat
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12247
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by zoegas »

Nissegossen wrote: 31 Jul 2022, 13:16 Är sur, var på elgiganten och där sade de, det har vi inte i affären, det är inte ens vad vi säljer. Detta både om RAM-minnen och externt ljudkort. Utan ett företag som säljer det på elgigantens hemsida. Läste ju inte det finstilta på webben, så jag blev ju lurad, visste precis vad jag ville ha och hade det präntat på en lapp. Han fick ju fram samma som jag, men kunde inte köpa över disk. Det stod en vakt 4 meter ifrån och jag sade skall han visa mig ut härifrån, för jag vet att någon behöver ge sitt godkännande innan jag kunde åka ned med hissen. Grabben sade, jag tror inte det behövs, han gick med mig och höll för något på ett ställe, sedan tryckte han ned mig. Jag gjorde tummen ned för Elgiganten det är vad jag tycker.
Men du kommer med luffargrejer som slutade tillverkas för 10 år sedan. Blocket eller Tradera för dig.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35973
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Geta »

Försökte lyssna på Sommar i P1 med en präst från Umeå men hon lät
så tråkig. Hon pratade om att hon inte hann med det som hon skulle.
Jag är allergisk mot präster sedan jag var med i en sekt eller flera
sekter.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 56943
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Nissegossen »

zoegas wrote: 31 Jul 2022, 13:23
Nissegossen wrote: 31 Jul 2022, 13:16 Är sur, var på elgiganten och där sade de, det har vi inte i affären, det är inte ens vad vi säljer. Detta både om RAM-minnen och externt ljudkort. Utan ett företag som säljer det på elgigantens hemsida. Läste ju inte det finstilta på webben, så jag blev ju lurad, visste precis vad jag ville ha och hade det präntat på en lapp. Han fick ju fram samma som jag, men kunde inte köpa över disk. Det stod en vakt 4 meter ifrån och jag sade skall han visa mig ut härifrån, för jag vet att någon behöver ge sitt godkännande innan jag kunde åka ned med hissen. Grabben sade, jag tror inte det behövs, han gick med mig och höll för något på ett ställe, sedan tryckte han ned mig. Jag gjorde tummen ned för Elgiganten det är vad jag tycker.
Men du kommer med luffargrejer som slutade tillverkas för 10 år sedan. Blocket eller Tradera för dig.
Jaha, ljudkortet du skickade mig, tack för det, skulle jag ersätta och hade kollat på exakt ett likadant för 119 kr, i o f finns det både billigare och dyrare men hade det i åtanke. Så du skickar alltså mig 10 år gammal teknik? Luffar grejer? De har ett för 58 spänn också, men det du skickade var bra tills det fick en smäll och blev glappkontakt i det.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12247
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by zoegas »

Nissegossen wrote: 31 Jul 2022, 13:32
zoegas wrote: 31 Jul 2022, 13:23
Nissegossen wrote: 31 Jul 2022, 13:16 Är sur, var på elgiganten och där sade de, det har vi inte i affären, det är inte ens vad vi säljer. Detta både om RAM-minnen och externt ljudkort. Utan ett företag som säljer det på elgigantens hemsida. Läste ju inte det finstilta på webben, så jag blev ju lurad, visste precis vad jag ville ha och hade det präntat på en lapp. Han fick ju fram samma som jag, men kunde inte köpa över disk. Det stod en vakt 4 meter ifrån och jag sade skall han visa mig ut härifrån, för jag vet att någon behöver ge sitt godkännande innan jag kunde åka ned med hissen. Grabben sade, jag tror inte det behövs, han gick med mig och höll för något på ett ställe, sedan tryckte han ned mig. Jag gjorde tummen ned för Elgiganten det är vad jag tycker.
Men du kommer med luffargrejer som slutade tillverkas för 10 år sedan. Blocket eller Tradera för dig.
Jaha, ljudkortet du skickade mig, tack för det, skulle jag ersätta och hade kollat på exakt ett likadant för 119 kr, i o f finns det både billigare och dyrare men hade det i åtanke. Så du skickar alltså mig 10 år gammal teknik? Luffar grejer? De har ett för 58 spänn också, men det du skickade var bra tills det fick en smäll och blev glappkontakt i det.
Så går det om man står i källsorteringen och leker Indiana Jöns.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12247
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by zoegas »

Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 56943
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Nissegossen »

Var då inte den Pelle Jöns du pratar om själv. Stå i källsorteringen är ett jobb du kan ta, funkar utan utbildning, visserligen en medioker lön, men ärligt förtjänt. Racka inte ned på arbeten, du kan behöva jobba i framtiden. Jag har sagt länge att när jag är 85 år, får jag ta jobb som allt i allo på donken för att klara hyra och mat. För då är pensionspengarna slut.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Leakim97
Rodiummedlem
Posts: 24656
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Leakim97 »

Jag har tränat och sedan tittat på film. Ser Wallander just nu. Har endast 2 filmer kvar sen är det tråkigt nog slut
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12247
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by zoegas »

Nissegossen wrote: 31 Jul 2022, 13:58 Var då inte den Pelle Jöns du pratar om själv. Stå i källsorteringen är ett jobb du kan ta, funkar utan utbildning, visserligen en medioker lön, men ärligt förtjänt. Racka inte ned på arbeten, du kan behöva jobba i framtiden. Jag har sagt länge att när jag är 85 år, får jag ta jobb som allt i allo på donken för att klara hyra och mat. För då är pensionspengarna slut.
Vi vet att du ljuger för din gode man lägger undan miljarder till dig!
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 56943
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Nissegossen »

zoegas wrote: 31 Jul 2022, 14:08
Nissegossen wrote: 31 Jul 2022, 13:58 Var då inte den Pelle Jöns du pratar om själv. Stå i källsorteringen är ett jobb du kan ta, funkar utan utbildning, visserligen en medioker lön, men ärligt förtjänt. Racka inte ned på arbeten, du kan behöva jobba i framtiden. Jag har sagt länge att när jag är 85 år, får jag ta jobb som allt i allo på donken för att klara hyra och mat. För då är pensionspengarna slut.
Vi vet att du ljuger för din gode man lägger undan miljarder till dig!
Skulle inte vilja se miljader på mitt konto. Detta för då skulle jag undra, vad menar Gud med det? Vill han skicka mig till ett betydligt varmare ställe, har han gjort upp det med åk-lagaren om att jag får miljarder och att jag hamnar hos den lede själv? Nej, behåll du dina pengar själv.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12247
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by zoegas »

Ring och säg till honom att du ska ha en ny dator. Det är skäligt.
Post Reply