Vad har ni gjort idag?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Leakim97 »

Har tränat och tittat på dokumentär
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13196
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by amandara »

Kollat mtb vasan, gjort ingenting och badat.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by memphis »

Mestadels hållit mig på rummet. Blir trött i ryggen av att sitta på sängen. Finns inte en enda sittmöbel kvar i lillstugan. Det som förut var en mysig " Lounge" är nu bara ett tomt rum. Försämrat är allting här. Missnöjd.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36938
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Geta »

Skönt när du får åka hem, memphis! Inte lätt att få en styvmamma i
din ålder.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by memphis »

Sannerligen Geta!

Hon är dessutom en sån jobbig person. Hade varit enklare om hon var lätt att tycka om men det är hon inte.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58267
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Nissegossen »

Nobel wrote: 13 Aug 2022, 13:10
memphis wrote: 13 Aug 2022, 10:51
Krokus wrote: 13 Aug 2022, 10:48
Har ni träffats förut?
Nej jag tror inte att jag träffat henne förut. Hon är typ 13-14 år.
Jag hade nog inte heller sagt "Hej" för att jag är socialt efterbliven. :lol: Men jag har börjat lära mig att returnera frasen. När jag var liten fick jag öva upp det sociala. Jag gjorde mentala mindmaps över konversationer och övade för att klara av att hålla i en naturlig konversation. Ibland blir mitt tal fyrkantigt pga att jag följer mallar. Och om mallen inte passar in föredrar jag att inte säga något alls.

Edit: Mitt vapen är frågor.
Har du Aspergers?
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Nobel »

Nissegossen wrote: 13 Aug 2022, 15:57
Nobel wrote: 13 Aug 2022, 13:10
memphis wrote: 13 Aug 2022, 10:51

Nej jag tror inte att jag träffat henne förut. Hon är typ 13-14 år.
Jag hade nog inte heller sagt "Hej" för att jag är socialt efterbliven. :lol: Men jag har börjat lära mig att returnera frasen. När jag var liten fick jag öva upp det sociala. Jag gjorde mentala mindmaps över konversationer och övade för att klara av att hålla i en naturlig konversation. Ibland blir mitt tal fyrkantigt pga att jag följer mallar. Och om mallen inte passar in föredrar jag att inte säga något alls.

Edit: Mitt vapen är frågor.
Har du Aspergers?
Jag tror inte det.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8201
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Richard »

Jag har Asperger, men jag hälsar på alla. Om jag så möter, en nära vän eller om det är hon som städar trappuppgången, när jag är ute o kör på sparkcykeln, så säger jag glatt; -Hej! Hej!

Min snälla granne (som hjälpte mig när jag höll på att dö) sa också att jag var trevlig o att jag alltid hälsade om man möttes i trappen.

Men vad jag förstått, så typ i Stockholm o andra storstäder, så hälsar man inte ens på grannar när man möter dom i trapphuset? Är det så? Jag tycker det är självklart att man hälsar på sina grannar.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36938
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Geta »

Jag har en granne som helst vill slippa att hälsa i trapphuset.
Han ser ut som ett spöke och luktar gammal cigarrettrök.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12653
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by zoegas »

Jag höll upp hissdörren och försökte bjuda min granne på glass igår. Hade glasskartong i händerna.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12653
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by zoegas »

Det ska vara mer sånt. Man ska inte va misstänksam och bara sköta sitt. Det är en tråkig och vanlig attityd i städerna.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18583
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by Krokus »

Richard wrote: 13 Aug 2022, 18:33 Men vad jag förstått, så typ i Stockholm o andra storstäder, så hälsar man inte ens på grannar när man möter dom i trapphuset?
Jag hälsar oftast på grannar nuförtiden. Kan erkänna att det är jobbigt. Vill helst inte prata med folk. Grannen ovanför gillar att prata och jag uppfattar inte allt hon säger, känns jobbigt att säga "vad sa du?" åt allt. Hon är inte superbra på svenska. Sambon är inte alls lika obekväm som jag när det gäller att prata med främlingar.

Tidigare har det hänt att grannar varit rädda för mig eller min hund (när han fortfarande levde). Minns en kille, när jag bodde i ungdomsbostad, som fick syn på min hund vid entrén där alla postfack var, och killen blev så rädd att han slängde sig mot väggen och stirrade på hunden. Han var livrädd! Han försökte verkligen fly, men det fanns inte riktigt någonstans att ta vägen.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply