Är hjärntrötthet vanligt vid psykossjukdom?

Moderator: Moderator 1

Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Är hjärntrötthet vanligt vid psykossjukdom?

Post by Klankedinken »

Geta wrote: 31 Mar 2022, 17:28 Det var synd om mig och ingen förstod.
Känner igen känslan av att ingen förstår men jag kan tänka mig att du hade det svårare.. Jag får den känslan när jag är på mötesplatsen som är mica. Dom har nog bättre förståelse men jag lurade dom grovt med mitt första intryck.. Då gick jag in i matsalen när alla satt på morgonen med gitarr och spelade i en och en halv timme.. jag var dessutom ganska hårt pressad då så jag gav intrycket av att vara extremt driven och hårt arbetande.. Det har som inte släppt på flera veckor och folk tittar på mig med fel ögon (om man säger så)...

Vad fick du va med om när du jobbade?
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12921
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Är hjärntrötthet vanligt vid psykossjukdom?

Post by amandara »

När jag är hjärntrött....typ mera hjärntrött än vanligt...sviktar minnet. Jag kommer inte ihåg vardagliga grejer som om jag gett Loppan mat. Det blir som en dimma i skallen. Jobba med hjärntrötthet är en övermäktig utmaning.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36018
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Är hjärntrötthet vanligt vid psykossjukdom?

Post by Geta »

Jag arbetade inom sjukvården med lite av varje.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Är hjärntrötthet vanligt vid psykossjukdom?

Post by Klankedinken »

Geta wrote: 31 Mar 2022, 17:45 Jag arbetade inom sjukvården med lite av varje.
Tycker inte du ska nämna hur jobbigt du har haft det om du inte är villig och prata om det.. Det är som att du bara vill att folk ska berätta om sig utan att du lämnar ut om dig själv.. Egoistiskt
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36018
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Är hjärntrötthet vanligt vid psykossjukdom?

Post by Geta »

Jag har berättat så många gånger om mitt arbete att det blir tjatigt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Är hjärntrötthet vanligt vid psykossjukdom?

Post by Klankedinken »

Geta wrote: 31 Mar 2022, 18:09 Jag har berättat så många gånger om mitt arbete att det blir tjatigt.
Du har inte berättat för mig.. Och du är väl intresserad av att prata med mig? Uppfattade det så i alla fall!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36018
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Är hjärntrötthet vanligt vid psykossjukdom?

Post by Geta »

Nej, du är ganska påfrestande, Klingenklangen när du skickar memes.
Du har varit med så länge på gamla och nya Viska att du borde vara
orienterad.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Är hjärntrötthet vanligt vid psykossjukdom?

Post by Klankedinken »

Det har inte varit så att folk har skickat memes.. Jag tycker du över gnäller, men då skickar jag inga memes till dig.. Det är ingen big deal för mig!
User avatar
wasp
Ruteniummedlem
Posts: 7851
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Är hjärntrötthet vanligt vid psykossjukdom?

Post by wasp »

Trötthet är väl ett subjektivt tillstånd, antingen den är fysisk, psykisk, eller rätt och slätt mental.
Post Reply