Bodybuildingtråden

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Bodybuildingtråden

Post by Geta »

Är det inte bättre då att satsa på konstutbildning och bli skulptör?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Bodybuildingtråden

Post by Zoidar »

Geta wrote: 22 May 2021, 13:30 Är det inte bättre då att satsa på konstutbildning och bli skulptör?
Om man är intresserad av det, så visst. Många tycker det är roligare att jobba med sin egen kropp, kosten, träningen, kampen ...
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Bodybuildingtråden

Post by Geta »

Är inte det ganska egocentriskt?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Bodybuildingtråden

Post by Zoidar »

En långt viktigare fråga tycker jag är hur det påverkar dig som person.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Bodybuildingtråden

Post by Geta »

Är dessa bodybuilders viktiga för samhället? Kan de uträtta något förutom
att skulptera sin kropp?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Bodybuildingtråden

Post by Krokus »

Geta,

Skulle du ställa samma fråga om någon annan sport? T ex fotboll och Zlatan? Golf och Tiger Woods?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Bodybuildingtråden

Post by Geta »

Är inte särskilt intresserad av sport. Varken golf eller fotboll. Överdrivet
intresse av det egna utseendet ingår i diagnosen hysterisk personlighetsstörning.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Bodybuildingtråden

Post by Zoidar »

Geta wrote: 22 May 2021, 14:17 Är dessa bodybuilders viktiga för samhället? Kan de uträtta något förutom
att skulptera sin kropp?
Bodybuilders är väl som "alla andra"?

Idrott hjälper att förena människor. Gemensamt mål ger samhörighet.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Bodybuildingtråden

Post by Geta »

Vad är målet?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Bodybuildingtråden

Post by Krokus »

Geta wrote: 22 May 2021, 14:48 Är inte särskilt intresserad av sport. Varken golf eller fotboll. Överdrivet intresse av det egna utseendet ingår i diagnosen hysterisk personlighetsstörning.
Haha! Vilket svar! :lol:
Är andra sporter viktiga för samhället? Om vi tar fotboll som exempel, så tar fotbollsmatcher mycket polisresurser. Pengar från skattebetalarna, som skulle kunna ha lagts på något vettigare, tycker jag. Om fotbollsfans någon gång kunde vara lugna och inte hålla på att slåss...
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Bodybuildingtråden

Post by Krokus »

Geta wrote: 22 May 2021, 14:55Vad är målet?
För min del inom ridsporten är målet att bli duktigare och lära känna hästarna bättre. Skulle gissa på att mina ridkompisar har liknande mål.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Bodybuildingtråden

Post by Geta »

Det låter som målet för kristna- att lära känna Jesus bättre.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply