De bästa skötarna

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

User avatar
wasp
Ruteniummedlem
Posts: 7844
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: De bästa skötarna

Post by wasp »

Är inte så stor omsättning på psykiatrisjuksköterskor på öppenvården här. De är bra allesamman.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De bästa skötarna

Post by Fantasio »

En av de bästa skötarna är 66 år gammal, men han ska visst fortsätta tills han blir 67. Han rör sig mycket ute på avdelningen och det har en lugnande inverkan på mig. Ryskan jag skrivit om har bytt avdelning.
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3232
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: De bästa skötarna

Post by 1Dave »

Var en skötare från Balkan på en avdelning som var riktigt bra annars så har det varit mer sköterskor jag pratat med vid inläggningar. Spelat en del kort med sköterskor och medintagna.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: De bästa skötarna

Post by Geta »

Jag har också mest träffat psykiatrisjuksköterskor.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De bästa skötarna

Post by Fantasio »

Jag känner mig lugnad av personalen på avdelning 26. Föredrar den avdelningen framför 25A och 25B. Sedan finns där bara enkelrum på 26:an och det är guld värt. Den bästa skötaren och jag åkte på timpermis ihop och fikade på ett litet kafé. Han fyller väl 67 i år och hinner väl gå i pension innan jag blir inlagd igen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De bästa skötarna

Post by Fantasio »

Jag gillar högsta hönset på psykiatrin, en kvinnlig chefsöverläksare. Hon är sympatisk och ett riktigt proffs som faktiskt lyssnar på vad man säger. Jag minns en gång när jag bad om höjd dos Stesolid en period för att se om mina hjärtproblem skulle försvinna. Hon höjde dosen, hon lyssnar på patienterna.
Post Reply