Insjuknar jag?

Moderator: Moderator 1

yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4339
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Insjuknar jag?

Post by yrväder »

Du kanske skulle må bättre precis som jag Fantasio om du fick pröva en medicin som både behandlar schizofreni och schizoaffektiv. Jag har tänkt på det när det gäller dig för man har ångesten då som en ständig följeslagare.

För så var det för mig att ända tills jag fick Invega var repet hårt draget runt hjärtat ibland när det har lättat är det nästan som om man känner rörelsen av kugghjulen när de delas och åter kommer rätt i rotation.

Tror det är ångest som triggar rösterna att träda fram. Och jag har sagt det innan vid schizofreni/schizoaffektiv kommer effekten genom neuroleptikan och inte med lugnande, det grundar jag på egna erfarenheter.

Egentligen skulle samarbetet mellan upplevelse av sjukdom och medicin vara av större vikt än det är i dag efter en tids användning så kunde man göra en utvärdering. Svara i ett frågeformulär eftersom vi många gånger har lättare för att uttrycka oss i ord. Hade kanske kunnat hjälpa till att finjustera. En tanke bara.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19522
Joined: 10 May 2021, 18:10

Re: Insjuknar jag?

Post by Fantasio »

Tänkvärda ord, yrväder. Geta, visst är jag!?!
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19522
Joined: 10 May 2021, 18:10

Re: Insjuknar jag?

Post by Fantasio »

Idag har oron växt till ångest. Jag känner mig som ett rovdjur intryckt i ett hörn. Aggresiva utbrott Jag är inte ute efter att skada någon, men ni kanske förstår mitt tama försök till förklaring. Jag tror inte jag skulle få tvångsvård om jag ringde till akutenheten, AE, eller ens bli inlagd. Bara ångest blir man väl inte inlagd för? Jag börjar få Haldolvibbar på mitt mående. Då var jag extremt rastlös och var bokstavligen tvungen att störta ut och gå av mig ångesten genom långa promenader. Där är jag inte riktigt än och ber till Gud att så ej åter ska bli fallet. Det var skönt att skriva detta inlägg, hur som helst.
User avatar
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️
Posts: 41641
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Insjuknar jag?

Post by Geta »

Bra att du har psyket under kontroll, Fantasio. :D
Den som tvingas ut i vildskog
ser med nyfödd syn på allt,
och han smakar tacksam
livets bröd och salt.

Karin Boye
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19522
Joined: 10 May 2021, 18:10

Re: Insjuknar jag?

Post by Fantasio »

Visst, Geta. Har tagit lite mer Stesolid än jag får. Har inga röster.
Post Reply