Insjuknar jag?

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Insjuknar jag?

Post by Geta »

Fantasio,

Njut av den goda maten, när du är inlagd.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Insjuknar jag?

Post by memphis »

amandara wrote: 11 Feb 2022, 19:31 Hoppas att medicinerna kan ge dig lite styrka. Oavsett vilka problem man har så tacklar man dem bättre om man mår hyfsat bra. Så ångesten inte slår ut på red alert.
Ja om jag får sova ordentligt så känns det som att jag kan tackla det bättre. Sov hyfsat i natt, men inte utan uppvaknanden.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Insjuknar jag?

Post by Klankedinken »

Jag har mycket medicin!
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Insjuknar jag?

Post by amandara »

Mina tankar går mellan verklighet och dröm/vad jag nyss tänkt på. Mina tankar och verkligheten flyter in i varandra.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Insjuknar jag?

Post by Klankedinken »

amandara wrote: 18 Apr 2022, 13:52 Mina tankar går mellan verklighet och dröm/vad jag nyss tänkt på. Mina tankar och verkligheten flyter in i varandra.
Sluta tänk precis som alla andra, då kommer allting bli bättre!
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Insjuknar jag?

Post by amandara »

Klankedinken wrote: 18 Apr 2022, 14:11
amandara wrote: 18 Apr 2022, 13:52 Mina tankar går mellan verklighet och dröm/vad jag nyss tänkt på. Mina tankar och verkligheten flyter in i varandra.
Sluta tänk precis som alla andra, då kommer allting bli bättre!
Ke? Tankar kommer och går. Verklighetsförankring är en del av iallafall min sjukdom, och många andra vet jag - även om det nu inte är så för dig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Insjuknar jag?

Post by Fantasio »

Om man får dålig effekt av sin antipsykotiska medicin, hur tätt och ofta får man psykos då? En gång om året? Oftare?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Insjuknar jag?

Post by Geta »

Det är mycket individuellt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Insjuknar jag?

Post by Cosmos »

amandara wrote: 18 Apr 2022, 13:52 Mina tankar går mellan verklighet och dröm/vad jag nyss tänkt på. Mina tankar och verkligheten flyter in i varandra.
Så är det för mig också. Börjar ifrågasätta vad jag ser och hör, ser tecken på att allt inte stämmer.
Egentligen är allt bara på låtsas.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Insjuknar jag?

Post by amandara »

Cosmos wrote: 13 May 2022, 13:44
amandara wrote: 18 Apr 2022, 13:52 Mina tankar går mellan verklighet och dröm/vad jag nyss tänkt på. Mina tankar och verkligheten flyter in i varandra.
Så är det för mig också. Börjar ifrågasätta vad jag ser och hör, ser tecken på att allt inte stämmer.
Det har gått över för mig nu, det var i en period av dåligt med sömn. Hoppas det går över för dig med. Det är obehagligt.

Jag har aldrig haft just det här tidigare, att man glider ut och in mellan verkligheter. Det man drömt, tänkt eller gjort.

Hade det inte gått över av sig själv så hade jag höjt haldolen, tror till och med att jag gjorde det några dagar där - när jag tänker efter.

Så mycket kan bli fel. Krya på dig! Känslig är man.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Insjuknar jag?

Post by Fantasio »

Jag har etablerat kontakt med vissa väsen. De har lovat att se till mamma och pappa och begär lite i utbyte. Intressant. Spännande. Men en del av mig vill avfärda det som rösthallucinos. Tror jag ringer AE och hör med dem. Det är högst verkligt. Men nån psykos har jag inte, det är ett överspelat kapitel för mig.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Insjuknar jag?

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 13 May 2022, 22:23 Jag har etablerat kontakt med vissa väsen. De har lovat att se till mamma och pappa och begär lite i utbyte. Intressant. Spännande. Men en del av mig vill avfärda det som rösthallucinos. Tror jag ringer AE och hör med dem. Det är högst verkligt. Men nån psykos har jag inte, det är ett överspelat kapitel för mig.
Min åsikt är att du inte ska ha med väsen att göra, utöver Gud. Sen tycker jag de döda ska få ha sin frid i fred, tills den dagen vi också går över till andra sidan.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
Post Reply