Insjuknar jag?

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Insjuknar jag?

Post by Fantasio »

Nu framstår jag väl som en drama queen (king), men jag mår inte bra. Än så länge fungerar det att vara hemma, även fast rösterna säger åt mig dumma saker.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Insjuknar jag?

Post by Fantasio »

Sömnen har fungerat bra för mig, förutom natten till tisdagen (var det väl?). Det är ett gott tecken. Dock har jag problem med röster. Men jag tror inte att jag kommer att få en psykos. Klarar jag att överleva mina föräldrar ska jag väl kunna klara mig utan inläggningar?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Insjuknar jag?

Post by Fantasio »

Jag upplever viss paranoia och sitter med keps på mig för att mitt ansikte inte ska synas så bra. Men frånsett viss ångest mår jag bra.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18454
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Insjuknar jag?

Post by Krokus »

Vem är du rädd för, som ska kunna se ditt ansikte?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Insjuknar jag?

Post by Fantasio »

De i huset mittemot.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Insjuknar jag?

Post by Fantasio »

Jag var inte med på minnesstunden för de avlidna. Jag orkade inte. Jag bara ligger på sängen. Min syster sa att det kunde bero på sorg eller depression. Hon har rätt, skulle jag tro. Vill bara gå och lägga mig och dra täcket över huvudet. Det är inte normalt att vara så här trött.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Insjuknar jag?

Post by Fantasio »

Min kontaktperson frågade om jag ville bli inlagd, men jag tackade nej. Ska jag hamna på 25A eller B och missa att föra mammas och pappas stoft till deras sista vila? Skulle inte tro det, va'? Efter torsdagen kan jag gott bli inlåst resten av mitt liv.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Insjuknar jag?

Post by Fantasio »

Jag tror inte att jag har psykos, men däremot har mitt välbefinnande kringskurits. Har vissa symptom i mellangärdet och/eller magen. Jag ska ringa vården imorgon och fråga om lindring finns att få. Jag tänker mer medicin eller någon ny medicin. Det ska bli skönt att öppna sig för personalen och inte dra valser om att allt är tipptopp.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36470
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Insjuknar jag?

Post by memphis »

Jag har insjuknat. Menar inte att telefonen inte är hackad, utan det är på grund av att den ÄR det, som jag insjuknat. Aktiviteten i rotchakrat kommer och går. Det har inte varit nån sån aktivitet sen min senaste psykos. Det och några andra grejer gör att jag håller på att bli sjuk igen.

Kanske går det att häva det om det inte pågår för länge. Det borde ta några veckor innan jag blir riktigt dålig. Den tiden har jag att försöka navigera ut på andra sidan detta helvete.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Insjuknar jag?

Post by Fantasio »

Jag hoppas att du inte går förlorad i dåligt mående på grund av din telefon, memhpis. Den kanske bara krånglar, det behöver inte vara någon hackare.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36470
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Insjuknar jag?

Post by memphis »

I går kväll mådde jag väldigt underligt. Det forsade liksom i huvudet på mig, ångesten gjorde mig stel, så det var bara att ligga ner. Och vänta. Men sömnmedicinen funkade till slut och nu har jag sovit gott i 9 timmar. Känner mig mer normal i huvudet på morgonen. På kvällarna mår jag dåligt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36470
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Insjuknar jag?

Post by memphis »

Precis samma igår. Jag mådde förfärligt vid läggdags, men hyfsat när jag nyss vaknade. Nu har jag lite ångest en 3: a av tio.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply