Insjuknar jag?

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1716
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Insjuknar jag?

Post by Inwatto »

Fantasio wrote: 13 May 2022, 22:23 Jag har etablerat kontakt med vissa väsen. De har lovat att se till mamma och pappa och begär lite i utbyte. Intressant. Spännande. Men en del av mig vill avfärda det som rösthallucinos. Tror jag ringer AE och hör med dem. Det är högst verkligt. Men nån psykos har jag inte, det är ett överspelat kapitel för mig.
Jag håller med Zoidar. Gör inte som rösterna säger. Du har INGA garantier för något, utan de bara luras.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Insjuknar jag?

Post by Koi »

Öppenvården tycker inte det är friskt. Att svara rösterna.

Skrivit delvis sjukdomsinsikt i journalen.

Men vad ska man göra. Om jag inte pratar. Då petar de på mig
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Insjuknar jag?

Post by Fantasio »

Fy Fabian! Fy bubblan! Jag känner att det inte står rätt till med mitt liv, men vet inte vad jag ska göra för att rätta till det. Jag tror inte jag är på väg in i en psykos, men har vissa positiva symptom, så sjukdomsinsikt har jag. I stunder som denna, med oro, ångest och rastlöshet, vill jag bara dra täcket över huvudet och bara försvinna. Men jag kan för fasen inte ens ligga på sängen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Insjuknar jag?

Post by Fantasio »

Visst har jag försämrats. Det jag upplever är att mina röster är på mig lite extra och oro när jag är ute och går. Dessutom har jag oro och ångest flera timmar om dagen. Ge mig mer benso.
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1716
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Insjuknar jag?

Post by Inwatto »

Fantasio wrote: 05 Jun 2022, 19:08 Visst har jag försämrats. Det jag upplever är att mina röster är på mig lite extra och oro när jag är ute och går. Dessutom har jag oro och ångest flera timmar om dagen. Ge mig mer benso.
Jag tycker du ska prova minska ditt intag av Coca-Cola. Det tror jag är största källan till din oro. Koffein har den effekten och i kolan finns det uppiggande ämnen som i ditt fall blir för mycket. Då slipper du öka bensot.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36026
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Insjuknar jag?

Post by Geta »

Klokt sagt, Inwatto!
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1716
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Insjuknar jag?

Post by Inwatto »

Kan tillägga att jag i perioder druckit mycket (1½ liter) Coca-cola, men kommit fram till att jag blir ojämn i humöret av den konsumtionen. Man blir glad och uppåt en kort stund, och sedan blir man låg och sugen på mer kola. Går inte att hitta "lagom" längre. Genom att bara dricka en 33:a C-C, så slipper jag oron och förvirringen som koffeinet och de andra ämnena orsakar. Prova!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Insjuknar jag?

Post by Fantasio »

Ja, man kanske skulle dricka bara hälften av läsken i flaskan. Värt att prova.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Insjuknar jag?

Post by Fantasio »

Mår rätt illa och vågar inte lägga mig då jag mer eller mindre måste träffa läkare på morgonen som kommer. Hör saker och känner mig uppjagad. Men kanske kan läkarbesöket sluta väl. Jag oroar mig kanske i onödan. Hoppas på det.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18133
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Insjuknar jag?

Post by Krokus »

Lycka till på läkarbesöket!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Insjuknar jag?

Post by Fantasio »

Jag upplever paranoia när jag är ute och går. Vill då bara hem och gå och lägga mig. Lägg till det rösthallucinationer och manegen är krattad för psykos. Tror inte det går så långt denna gång, men man vet aldrig. Jag blev anklagad av en läkare att "flirta med" psykosen.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36026
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Insjuknar jag?

Post by Geta »

Du missköter ofta din medicinering.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply