Få ändan ur vagnen

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17629
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Få ändan ur vagnen

Post by Fantasio »

Jag gör inte ett skapandes grand när jag är hemma. Mina golv är dammiga och det blir inte av att sopa dem. Min dammsugare funkar ej. Jag slänger tomma jordnötspåsar på golvet, jag slänger tomma cigarettpaket på golvet. Jag kan sitta hungrig vid datorn och inte orka gå ut i köket och mikra mig något. Jag sitter mest och glor om dagarna och är trött på det.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35973
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Få ändan ur vagnen

Post by Geta »

Hur var du tidigare?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: Få ändan ur vagnen

Post by Schizofreni »

Fantasio wrote: 17 May 2021, 17:34 Jag gör inte ett skapandes grand när jag är hemma. Mina golv är dammiga och det blir inte av att sopa dem. Min dammsugare funkar ej. Jag slänger tomma jordnötspåsar på golvet, jag slänger tomma cigarettpaket på golvet. Jag kan sitta hungrig vid datorn och inte orka gå ut i köket och mikra mig något. Jag sitter mest och glor om dagarna och är trött på det.
Är det alltid bara Ett lager jordnöttspåsar eller hinner det bli två lager?

Hur glor du på ditt gloende & vad vill du göra i stället?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17629
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Få ändan ur vagnen

Post by Fantasio »

Jag vill ha en hobby. Egentligen borde jag börja laga mat igen, men har ingen motivation att så göra.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6268
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Få ändan ur vagnen

Post by Hercules723 »

Soppor kan du väl laga?

Jag har slutat laga allt som måste stekas med stekpanna. Det är drygt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17629
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Få ändan ur vagnen

Post by Fantasio »

Jag är hungrig, men orkar inte släpa mig ut i köket och värma dagens lunch. Bedrövligt vad lat man är.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17629
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Få ändan ur vagnen

Post by Fantasio »

Jag känner mig slut när jag varit på mötesplatsen. Det blir att jag lägger mig en stund när jag kommit hem. Sen sitter jag bara och degar resten av dagen.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Få ändan ur vagnen

Post by Zoidar »

Idag har jag dammsugit, och diskat. Var på tiden, inte dammsugit sen jag flyttade in i feb. Hur fick jag ändan ur vagnen då? En kompis kommer på besök. Städade så jag slipper skämmas. Morot nog! :lol:
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Få ändan ur vagnen

Post by Zoidar »

Ofta är det så att jag gör inget, sen när jag ska iväg då plötsligt börjar jag fixa med allt samtidigt och hinner naturligtvis inte bli klar och sen blir jag försenad också :x
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17629
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Få ändan ur vagnen

Post by Fantasio »

Som tur är är jag klar med mina måsten idag. Det enda jag ska göra är att mikra några köttbullar och ta dem med Metformin. Nog för att det blir långtråkigt, men jag har sällan ork med något utöver mina vanliga sysslor.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17629
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Få ändan ur vagnen

Post by Fantasio »

Hur kan man träna bort negativa symptom? Tvinga sig att göra saker, kanske. Jag går som en zombie till mataffären vid elva när jag ska köpa luncher. Som tur är har jag fortfarande ork att gå till mötesplatsen, även fast det tar emot ibland.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17629
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Få ändan ur vagnen

Post by Fantasio »

Jag tror jag lägger mig på sängen ett tag. Har ingen ork till något. Tur att man är pensionär.
Post Reply