Få ändan ur vagnen

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35961
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Få ändan ur vagnen

Post by Geta »

Min bipolära väninna sa att jag lägger inte två strån i kors men jag
sköter mig faktiskt helt själv. :evil:
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Få ändan ur vagnen

Post by Klankedinken »

Tycker hon gräver sin egen grav!

Att behöva hjälp med saker borde inte vara ett karaktärsfel..
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Få ändan ur vagnen

Post by Fantasio »

Fy bubblan vad stökigt jag har det. Jag har travar med CD-skivor på datorbordet och en skiva tycks ha gått upp i rök. Var fasen är den? Nu blir jag ilsken, mest på mig själv.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Få ändan ur vagnen

Post by Fantasio »

Ett av mina syskon var precis som jag och fick sällan saker gjorda. Hoppade av gymnasiet och jobbade bara sporadiskt. Tänk om mitt syskon led av schizofreni. Tur då att jag ingen kvinna har att fortplanta mig med.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Få ändan ur vagnen

Post by Fantasio »

Ännu en dag med inget gjort kan snart läggas till handlingarna. Bara att ta nya tag imorgon. Jag tvivlar på att det blir något gjort imorgon i vanlig ordning, men hoppas kan man alltid. Jag är stadens lataste praktarsel.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Få ändan ur vagnen

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 19 Oct 2022, 23:07 Ännu en dag med inget gjort kan snart läggas till handlingarna. Bara att ta nya tag imorgon. Jag tvivlar på att det blir något gjort imorgon i vanlig ordning, men hoppas kan man alltid. Jag är stadens lataste praktarsel.
Belöningen att göra något är att man mår bättre efter. Tänk på det för motivation.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Få ändan ur vagnen

Post by Fantasio »

Visst är det så, Zoidar. Jag måste upp en gång på morgonen innan månaden är slut för att ta mitt blodprov. Har tänkt att skrubba rent badrumsgolvet snart.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Få ändan ur vagnen

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 19 Oct 2022, 23:24 Visst är det så, Zoidar. Jag måste upp en gång på morgonen innan månaden är slut för att ta mitt blodprov. Har tänkt att skrubba rent badrumsgolvet snart.
Jag vet att jag mår bättre om jag går upp tidigare, ändå är det svårt att komma upp.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12915
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Få ändan ur vagnen

Post by amandara »

Jag har hyfsad rutin i tillvaron. Men en vill ändå alltid mer. Jag har rutiner men jag orkar inte göra allt jag vill göra. Men det får duga. Jag tänker att jag är sjuk/handikappad som ett heltidsjobb. Sen har jag energintill ungefär det som vanligt folk har utöver sina jobb. Man är sjuk på heltid även om man inte är praktpsykotisk, men man har alla sina handikapp.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Få ändan ur vagnen

Post by Fantasio »

Jag hade några saker jag skulle ha behövt fixa med, men det blev inget av något. Förutom att få klockan inställd hos urmakaren. Köpa mat, köpa ost, städa i köket. Inget av det blev av. När jag varit på mötesplatsen vill jag bara skynda mig hem o lägga mig under täcket på sängen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Få ändan ur vagnen

Post by Fantasio »

Min syster tror att jag har ADHD. Två av kriterierna för att få diagnosen är att ha svårt att komma igång med uppgifter och ha svårt att hålla ordning på saker och ting. Detär ku jag. Men det förklarar inte min paranoia eller de budskap jag får nästan dagligen. Kan man ha både schizofreni och ADHD?
femfemman
Niobmedlem
Posts: 273
Joined: 30 Dec 2023, 12:08

Re: Få ändan ur vagnen

Post by femfemman »

Fantasio wrote: 10 Feb 2024, 18:42 Min syster tror att jag har ADHD. Två av kriterierna för att få diagnosen är att ha svårt att komma igång med uppgifter och ha svårt att hålla ordning på saker och ting. Detär ku jag. Men det förklarar inte min paranoia eller de budskap jag får nästan dagligen. Kan man ha både schizofreni och ADHD?
Att ha svårt att komma igång med uppgifter är ett väldigt typiskt negativt symptom, och att bara ha svårt att hålla ordning kan vara vad som helst förutom ADHD.
Post Reply