Paranoida tankar...

Moderator: Moderator 1

Post Reply
Sanna39
Blymedlem
Posts: 14
Joined: 01 Sep 2021, 19:13

Paranoida tankar...

Post by Sanna39 »

Tänker ofta att folk inte gillar mig o att folk snackar skit om mig eller att det går rykten om mig. Detta har gjort att jag stänger in mig ofta. Vill sällan gå ut...drar mig för att gå till affären men tillslut måste jag ju. Detta har gjort att jag inte vill träna o gå promenader också. Jag tror jag är inne i en Depp period just nu. Känner ni igen er i detta?
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Paranoida tankar...

Post by Klankedinken »

Ja.. Under mina värsta tider så är det någon som spridit ut att jag går på amfetamin.. Konstiga är att allt jag tror verkar bli sant så det är svårt att se vad som är psykos och vad som är fantasi..

Har rökt harsh en gång men skuldkänslorna finns kvar och dom tar en annan form i psykos, typ som att folk letar fel hos en på en nivå som är helskum.. T.ex. att jag inte är värd att vara på stan för att jag "bla bla bla".. Det är svårt att gå på stan med sådana tankar.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Paranoida tankar...

Post by Cosmos »

Jag har till och från vanföreställningar och de handlar också om att människor vill mig illa. Särskilt när det handlar om mina grannar. Men jag har fått indikationer på att det faktiskt stämmer. Trasiga cyklar, djävulskap, avlyssning plus att de går och ringer på min dörr hela tiden. Och jag förstår inget annat än att detta är fråga om ondska. Min reaktion är inte att bli rädd utan jag blir bara förbannad och tänker på hur jag ska försvara mig.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36680
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Paranoida tankar...

Post by Geta »

Sanna39 wrote: 13 Dec 2021, 23:33 Känner ni igen er i detta?
Nej, jag känner inte igen mig. Jag tror inte att någon i affären bryr sig om vem jag är.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4287
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Paranoida tankar...

Post by yrväder »

Är nog klassiska tankar tror det som skiljer oss från normalsläktet är sårbarheten, att inte kunna värja sig mot tankeflödet . Vad vi tänker formar oss sen något som påverkat och påverkar är det du känner och tar in från människor runt omkring dig hur det kan möblera om dina sinnen . Vad och var är jag, är det mina känslor, mina tankar på riktigt eller alstra jag någon annans.

Jag brukar läsa Bennys chatt i hemmets journal spörsmålen bara skuggar jag numera men jag läser alltid vad han har för kloka tankar att dela med sig.
Sina inre tankar, det som är du kan man nå fram till genom meditation . Min önskan är att dagen då jag börjar ta steget mot mitt inre ska hjälpa mig att ta bort bruset och lämna kvar mig att jag ska bli hel.
Post Reply