Kreditkkort

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Zbankrånaren

Re: Kreditkkort

Post by Zbankrånaren »

Så skönt det är med kreditkort. Att ha en buffert. Aldrig stå utan pengar/mat. Jag skulle haft detta för längesen. Men man får akta sig lite. Där är 50 dagar utan ränta. dvs 10 dagar innan man får löning. Det är genomtänkt. För på de 10 dagarna ökar räntan till 16 procent. Om jag utnyttjar hela krediten på 5000 kronor så åker man på 800 kronor på de tio dagarna innan löningen.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36680
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Kreditkkort

Post by Geta »

Jag har ingen kredit på mitt kort.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Ztiggaren

Re: Kreditkkort

Post by Ztiggaren »

Men det är ordning och reda med dig. Jag är sån som sliter i dörren på donken 00:00 när pengarna trillar in.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36680
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Kreditkkort

Post by Geta »

Har för långt till Donken.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Zrånaren

Re: Kreditkkort

Post by Zrånaren »

Hur blev det med din ekonomi när det blev ålderspension? Blev det mindre?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36680
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Kreditkkort

Post by Geta »

Nej, det blev knappt någon skillnad, när jag blev ålderspension.
Det var samma som sjukersättning.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Zpensionären

Re: Kreditkkort

Post by Zpensionären »

Vad skönt. Finns i folk i tidningen som klagar. Det är väl därför de rotar efter burkar i papperskorgar. Som demonstration. Har ni/de som jag har det ekonomiskt det vill säga fattigpensionär så har man det bra tycker jag.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36680
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Kreditkkort

Post by Geta »

Jag tycker också att jag har det bra.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply