Är du ny o vill registrera dig?

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7968
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Är du ny o vill registrera dig?

Post by Richard »

Skriv gärna i denna tråd eller forumdel om din ansökan inte blivit godkänd efter vanligtvis 24 timmar. Detta för att det just nu registreras en massa spam-konton som kan vara svåra att skilja på spamkonton. Nu har spamarna börjat använda g-mail också o de lyckas ibland med trovärdiga användarnamn. Efter att man registrerat sig, så ska jag godkänna o aktivera medlemskapet, o det jag har att gå på för att avgöra om dag är en spammare är:

-Användarnamn
-E-postadress
-IP-nummer

Man vill ju ha ett lämpligt användarna o botarna har lärt sig hur man stavar, så försök använd ett bra användarnamn. Man måste naturligtvis inte ha sin riktiga e-post, men gärna en vanlig till ex humlan54@gmail.com. IP-nummer kollar jag om det är nått misstänksamt o om de pekar åt Ryssland o sånt så åker de oftast bort. Men, det är fullt tillåt att använda VPN-server eller om man faktiskt bor i Ryssland om man t.ex vill vara helt anonym här, men om du använder en sån o vill bli medlem.

Skriv gärna en notis här i gästdelen att du vill bli medlem o vad du vill heta (innan registreringen), så jag ser att det är en riktig människa bakom kontot. Så kan du använda VPN ändå.

Så blir det lättare att hålla spamkontona borta!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/