Tråden om motorcyklar

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19522
Joined: 10 May 2021, 18:10

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

En skötare på PIVA kör Ducati, oklart vilken modell. När jag får tillbaka mina utlånade pengar har jag råd med en off--roadare jag vill ha. Måste "bara" hitta garageplats.
User avatar
zoegas
Palladiummedlem
Posts: 14651
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Tråden om motorcyklar

Post by zoegas »

Jag drömde om dig inatt. Du hade skaffat en motorcykel. Jag minns inte vilken sort.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19522
Joined: 10 May 2021, 18:10

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

zoegas wrote: 16 Aug 2023, 15:00 Jag drömde om dig inatt. Du hade skaffat en motorcykel. Jag minns inte vilken sort.
En sanndröm, hoppas jag. :D
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19522
Joined: 10 May 2021, 18:10

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

https://www.bmw-motorrad.se/en/models/s ... 000rr.html

BMW:s värsting. Drygt 60 000 kronor billigare än en Fireblade. Vet inte om jag vill ha den i rött eller svart, inte vit.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19522
Joined: 10 May 2021, 18:10

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

Kawasaki ZX-10RR Ninja är förskräckligt dyr. Den kostar hela 316 000 kronor. Fast man kan ju köpa en begagnad.
User avatar
zoegas
Palladiummedlem
Posts: 14651
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Tråden om motorcyklar

Post by zoegas »

Avbetalning såklart :) Eller fråga om du får provköra och kom inte tillbaka?
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19522
Joined: 10 May 2021, 18:10

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

zoegas wrote: 24 Mar 2024, 19:22 Avbetalning såklart :) Eller fråga om du får provköra och kom inte tillbaka?
Ha, ha! Bara bränna iväg på bakhjulet...
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19522
Joined: 10 May 2021, 18:10

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

På vägen ned till stan möttes jag av en sju, åtta motorcyklar som stod parkerade på en gata. Minst en var en glidare, men där fanns även en vacker skapelse: en Ducati med fulla kåpor. Röd var den såklart. Ducati säljs av Beviks i Linköping. Vill slå till på en sådan. Men i och med att de (vissa modeller) har upplagda avgasrör blir det varmt om baken. Det är det enda negativa jag har att säga om Ducati. Italiensk design på min ära!
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19522
Joined: 10 May 2021, 18:10

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

Priset för själva motorcykeln är inte det endast som kostar för att hålla sig på två hjul. Jag skulle behöva köpa alla kläder igen, då mitt ställ, vilket jag har kvar, sitter rätt illa på mig. Hjälm har ett bäst-före-datum och stövlar och handskar har jag inga. Dessutom ska man betala en skyhög försäkring och betalaför garageplats. Att bli med motorcykel förblir en dröm för mig.
Post Reply